کد خبر: ۱۵۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران گفت: یکی از کشورهای همسایه به زودی مشتری گاز ایران می‌شود.
 به گزارش تجارت آنلاین به نقل از مهر، سید محمدعلی امام پیش از ظهر شنبه در آئین تکریم و معارفه مدیران منطقه ۱۰ عملیات انتقال گاز ایران در بوشهر اظهار داشت: منطقه ۱۰ عملیات انتقال گاز دارای اهمیت ویژه‌ای است و به عنوان یکی از مناطق استراتژیک گاز محسوب می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه منطقه ۱۰ انتقال گاز دارای چهار ایستگاه انتقال و یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر خط انتقال است، بیان داشت: تمام تولیدات استراتژیک کشور در این منطقه قرار دارد.
 
مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران با بیان اینکه در حال حاضر درآمد و ثروتی هنگفت در اختیار منطقه ۱۰ است، افزود: در مناطق ۱۰ گانه انتقال گاز مشکلاتی وجود دارد ولی در منطقه شاهد رفع مشکلات در سریع‌ترین زمان هستیم و علت آن وجود کارشناسان و متخصصان توانمند است.
 
وی به افزایش میزان تولید گاز در مناطق ۱۰ گانه کشور اشاره کرد و بیان داشت: امسال سال حساسی را پیش رو داریم و باید با دقت عمل بالایی در این زمینه عمل کنیم.
 
افزایش تولید گاز کشور
 
امام از صادرات گاز ایران به یکی از کشورهای همسایه در آینده نزدیک خبر داد و افزود: هم اکنون یک تا یک و نیم میلیون مترمکعب به نخجوان و آذربایجان صادر می‌شود و ۳۰ میلیون مترمکعب نیز به ترکیه صادر می‌شود.
 
وی از تلاش برای توسعه پنج ایستگاه در مهندسی توسعه در خط هشتم سراسری گاز خبر داد و اضافه کرد: یکی از دیگر از برنامه‌های ما توسعه خط ششم از منطقه اهواز به سمت مرز دهگلان است که نقش مهمی در صادرات گاز به کشورهای همسایه خواهد داشت.
 
مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران با اشاره به وجود بیش از ۳۴ هزار کیلومتر خط لوله در مناطق انتقال گاز ایران، افزود: ۳۶ مرکز بهره‌برداری و ۷۲ ایستگاه تقویت فشار گاز در کشور فعالیت دارند.
 
وی همچنین از پیش‌بینی افزایش حدود ۱۴ درصدی صادرات گاز ایران در سال جاری خبر داد و گفت: میزان تولید گاز در سال گذشته ۷۰۰ میلیون مترمکعب در روز بوده است.
 
لازم به ذکر است که در این آئین، از تلاش‌های شش ساله حمید خدری تقدیر شد و علی نصیحت‌کن به‌عنوان سرپرست جدید منطقه ۱۰ عملیات انتقال گاز ایران منصوب شد.
 

برچسب ها: همسایه ، مشتری ، گاز
نام:
ایمیل:
* نظر: