کد خبر: ۱۶۱۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۹
رییس کمیته علمی ستاد مقابله با ویروس کرونا؛
رییس کمیته علمی ستاد مقابله با ویروس کرونا گفت: با واکسینه کردن ۱۶ و نیم میلیون نفر حدود ۲۰درصد از مردم در معرض خطر، شانس مرگ کاهش می‌یابد، ولی آمار ابتلا تغییری نمی‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما، مصطفی قانعی در گفتگوی با رسانه ملی با تشریح جزئیات پیشرفت تولید واکسن کرونا در کشور افزود: ۱۶ شرکت برای تولید واکسن کرونا در داخل کشور پرونده ارائه داده اند که ۴ شرکت تست‌های لازم را پاس کرده و مجوز‌ها را گرفته اند و ۳ شرکت هم در انتظار گرفتن مجوز هستند.
رییس کمیته علمی ستاد مقابله با ویروس کرونا درباره خصوصیات واکسن تک دُزی انستیتو پاستور گفت: واکسن مشترک انستیتو پاستور و کوبا در هفته آینده مجوز فاز ۳ را اخذ خواهد کرد و این محصول بصورت دو دُزی و تک دُزی است.
 قانعی در خصوص واکسن کوو ایران برکت هم گفت: تولید صنعتی واکسن برکت با پذیرش ریسک آغاز شده و درحال ذخیره شدن است و بعد از اتمام مرحله ۳، با دریافت مجوز عرضه آن آغاز می‌شود.

عضو کمیته ملی واکسن کرونا گفت: با واکسینه کردن 16 و نیم میلیون نفر حدود 20 درصد ازمردم در معرض خطر، شانس مرگ کاهش می یابد، ولی آمار ابتلا تغییری نمی کند. قانعی افزود : زنجیره کرونا وقتی قطع می شود که بیش از 70 درصد مردم واکسینه شوند.

مصطفی قانعی، عضو کمیته ملی واکسن کرونا گفت: تولید صنعتی واکسن برکت با پذیرش ریسک آغاز شده و درحال ذخیره شدن است و بعد از اتمام فاز3 ، با دریافت مجوز عرضه آن آغاز می شود.

خصوصیات واکسن تک دُزی انستیتو پاستور و کوبا

مصطفی قانعی،افزود: واکسن مشترک انستیتو پاستور و کوبا در هفته آینده مجوز فاز 3 را اخذ خواهد کرد و این محصول بصورت دو دُزی و تک دُزی است.

عضو کمیته ملی واکسن کرونا گفت: 16 شرکت برای تولید واکسن #کرونا در داخل کشور پرونده ارائه داده اند که 4 شرکت تست های لازم را پاس کرده و مجوزها را گرفته اند و 3 شرکت هم در انتظار گرفتن مجوز هستند.

حجم ویدیو: 29.33M | مدت زمان ویدیو: 00:02:37
برچسب ها: واکسن کرونا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار