کد خبر: ۱۶۲۴۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷
مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان خدمت به بیماران در این شرایط سخت را جهاد در راه خدا دانست و گفت: بسیاری از مردم تحمل پوشیدن یک ساعت از این لباس و گان‌های شما ا را ندارند ولی شماها در طول شبانه‌روز شاید ۱۸ ساعت این لباس را در هوای گرم پوشیده و خم به ابرو نمی‌آوردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، بعد از شناسایی اولین مورد ویروس منحوس کرونا در کشور کسی تصور این میزان از شیوع را در کشور نداشت زیرا همگان کووید ۱۹ را ویروسی ساده مثل سرماخوردگی می‌پنداشتند.

با گذشت زمان هرروز خطرناک بودن و میزان مرگ‌ومیر ناشی از کرونا برای مردم نمایان می‌‌شد، زیرا آنان می‌دیدند که هرروز دوست، رفیق، آشنا و همسایه خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست می‌دهد و از این رو ترس بر دل مردم ایران افتاده و کرونا را به‌عنوان یک دشمن خطرناک و نامرئی پذیرفتند.

هنوز مردمان دیار میرزا روزهای سخت اسفند و فروردین سال ۹۸ را فراموش نکردند که روزانه ۵۰۰ الی یک‌هزار نفر در گیلان به کرونا مبتلا شد و وضعیت در بیمارستان‌های گیلان بسیار وخیم بود زیرا کادر درمان کشور هنوز شناختی درست از این ویروس منحوس نداشتند.

ولی آن دوران عجیب ما را به یاد دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی انداخت زیرا می‌دیدیم که فرشتگان سفیدپوش کادر درمان کشور و گیلان مانند آن دوران به نبرد با ویروس بی‌رحم کرونا رفته و بدون حتی داشتن کمترین امکانات بهترین خدمات را به مردم ارائه و حتی جان خود را در این راه از دست دادند.

 

مردم گیلان هنوز یاد و خاطره نرجس خانعلی‌زاده را از یادها نبردند که از مراسم عروسی خود گذشت اما نگذاشت ذره‌ای بیماران کرونایی در بیمارستان‌های استان سختی بکشند، آری گیلان مهد دلیرانی از دختر و پسر و جوان و پیرانی است که از جان خود در ایام کرونا گذشتند تا مردم با خیالی آسوده به زندگی خود بپردازند.

بعدازآن همه فداکاری و جان‌فشانی‌های کادر درمان در کشور در چند ماه اخیر وضعیت کرونا در کشور به یک شرایط نسبی رسید اما در تعطیلات نوروز سهل‌انگاری مردم و برخی از مسؤولان سبب شد تا موج چهارم و بسیار سهمگین کرونا در گیلان فوران کرده و شعله‌های آتش آن بیشتر شود.

مردم در طول ایام نوروز بدون توجه به نوع متاسیون یافته کرونا به استان گیلان سرازیر شد و در مدت‌زمان ۱۵ روز بالغ‌بر پنج میلیون مسافر وارد گیلان شدند که سوغاتی آنان سه‌رقمی و در بعضی از روزها چهار رقمی شدن تعدد بیماران ابتلا به کرونا در دیار میرزا بود.

 

در طی این‌یک سال که از شیوع کرونا در گیلان می‌گذرد، سپاه پاسداران، بسیج، ارتش و جامعه روحانیت پای‌کار بوده از مشکلی را از کادر درمان در این استان برطرف کنند ولو با دادن یک هدیه کوچک به‌پاس قدردانی از زحمات آنان، به همین منظور ظهر امروز مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع) بیمارستان رازی رشت رفت تا از زحمات بی‌شائبه کادر درمان در یک سال با دادن بسته‌های فرهنگی قدردانی کرد.

فداکاری‌های کادر درمان در کشور یادآور دوران دفاع مقدس است

حجت‌الاسلام والمسلمین احسان الله محمدی در این بازدید با بیان اینکه فداکاری‌های کادر درمان در کشور یادآور دوران دفاع مقدس است، اظهار کرد: در یک سال گذشته و با شیوع موج‌های سنگین کرونا کادر درمان همواره پای‌کار بوده و از جان خود برای حفاظت از بیمار نگذشته و حتی برخی از آنان روزها و هفته‌ها خانواده خود را ندیدند.

وی خدمت به بیماران در این شرایط سخت را جهاد در راه خدا دانست و گفت: بسیاری از مردم تحمل پوشیدن یک ساعت از این لباس و گان‌های شما ا را ندارند ولی شماها در طول شبانه‌روز شاید ۱۸ ساعت این لباس را در هوای گرم پوشیده و خم به ابرو نمی‌آوردند.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به نقش مؤثر کادر درمان در کنترل نسبی ویروس کرونا بیان کرد: این افراد در کنار انجام‌وظیفه، زمانی که نزدیکان و حتی خانواده بیماران مجبور به ترک آنان بودند از جان خود گذشتند، با تمام وجود در کنار مبتلایان به کرونا ایستادند و در تاریخ ماندگار شدند.

محمدی، کادر درمان را پیش‌قراولان مبارزه با کرونا در کشور دانست و بیان کرد: کادر درمان در اولین روزهای کرونا که کمبود امکانات در بیمارستان‌های کشور وجود داشت از وظیفه ذاتی خود کنار نکشیده و تاکنون در حال مبارزه با این ویروس منحوس هستند‌‌.

وی در ادامه گریزی به میلاد باسعادت کریم اهل‌بیت امام حسن مجتبی (ع) زد و تصریح کرد: عبادت، ترس از خدا، هم‌نشینی با قرآن، مهربانی، گذشت و فروتنی ازجمله مهم‌ترین فضائل اخلاقی امام حسن مجتبی (ع) بوده و همه مردم باید این ویژگی‌ها را الگوی خود قرار دهند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار