کد خبر: ۱۶۲۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹
گروه استان‌ها - به دنبال شیوع ویروس منحوس کرونا، تعطیلی واحدهای صنفی استان وارد هفته سوم خود شده و این ویروس منحوس همچنان در مازندران جولان می‌دهد و موج سواری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  ساری،  کرونای زرد، سفید و سیاه پوست  همچنان به جولان آدم کشی خود ادامه می‌دهد. این ویروس ناشناخته سخت شکن که تمام معاملات دنیا و علم روز را به هم ریخت ابتدا در چین زردپوست سپس انگلیس سفیدپوست و اکنون با تغییر کشور میزبانش به هند سیاه پوست رسید و همچنان در جهان قدرت نمایی می‌کند.

نقشه کشورمان نیز به مثل بیمار کهیر زده به  رنگ‌های مختلفی تبدیل شد که هر نقطه از شهر و استان به رنگ‌های زرد، نارنجی، قرمز، آبی، سفید خودنمایی می‌کند.

در این میان استان مازندران همچنان مقصد سفر مسافران بهاری است و شاهد تردد خودروهای بین شهری بدون نظارت خاصی هستیم.علیرغم بسته بودن و تعطیلی گروه‌های 2 و 3 و 4 متاسفانه با گذری به خیابان‌ها می‌بینیم  مردم همچنان خیلی عادی انجام کارهای روزمره  خرید،خیابان گردی، تجمعات را به حضور در خانه ترجیح می‌دهند. برخی بدون ماسک، برخی ماسک بر لب و برخی ماسک زیرگردن نیز به چشم می‌خورد.

از سویی در شهرهای غربی استان با توجه به گرم شدن هوا، در روزهای پایانی هفته موجی از مسافران وارد شهرهای استان شدند. هم اکنون وضعیت شیوع کرونا در شهرهای غربی استان به مراتب بیشتر از سایر شهرهای استان است.

رامسر غربی ترین نقطه مازندران مرکز کانون افزایش شیوع ویروس منحوس کرونا بوده و ویروس کرونای انگلیسی در آمل، ساری و بابلسر نیز جولان می‌دهد.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم در شهرهای گردشگرپذیر غرب استان در حد ضعیف و کمتر از 50 درصد بوده و در کنار سواحل، نصب ماسک بر روی صورت به صفر می‌رسد. مردم شهرهای شرقی استان نیز موازین بهداشتی را بیشتر رعایت می‌کنند و اکنون غالب شهرهای شرقی و جنوبی استان در ردیف شهرهای زرد کرونایی قرار دارند.

در صورت تداوم رعایت مردم و صنوف، در هفته‌های آینده شاهد کاهش آمار بیماران در مراکز درمانی هستیم ولی اکنون ورودی‌های بیمارستانی به مراتب بیشتر از آمار فوتی‌ها است. البته رکورد فوتی‌های کرونایی در سه روز گذشته در استان با 18 فوتی در مراکز بیمارستانی استان ثبت شده است.

طبق آمار دانشگاه علوم پزشکی مازندران، میزان ابتلا و بستری در بخش مراقبت‌های ویژه نیز هر روز افزایش می یابد.

سید عباس موسوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: روز گذشته بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران،  153 بیمار مشکوک به کرونا در سطح استان بستری شدند و در همین مدت تعداد 203 نفر افراد مشکوک بستری شده ، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

وی ادامه داد: 973 بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد 218 نفر نیز با علائم حاد تنفسی در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند.

فرزاد جلالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز گفت: 24 بیمار جدید پذیرش، 37 بیمار بهبودیافته ترخیص، 249 بیمار نیز بستری و 51 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند.

به گفته وی، مردم باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند ولی شیوع کرونا در استان به صورت جهشی بوده در حالی که ویروس در بابل در حال کنترل شدن است.

انتهای پیام/ 682/ی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار