کد خبر: ۱۶۳۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰
سخنگوی دولت با بیان اینکه رصد مذاکرات هسته‌ای با شورای عالی امنیت ملی است نه با قوه مجریه یا مقننه، گفت:دولت به علت مغایرت مصوبه امروز مجلس درباره مذاکرات هسته‎ای با اصل 176 قانون اساسی با آن مخالفت است.
 به گزارش تجارت آنلاين به نقل ازباشگاه خبرنگاران، محمدباقر نوبخت در نشست هفتگی خود با خبرنگاران که در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، با بیان اینکه قیمت سی ان جی از 600 تومان به 500 تومان کاهش می‌یابد، گفت: دولت به دلیل در پیش بودن مسافرت‌های تابستانی مردم و اینکه ٣میلیون و ٤٠٠ سواری و ٣هزار اتوبوس که از گاز سی ان جی استفاده می‌کنند، بتوانند به سهولت اقدام به نقل و انتقال مسافران کنند، این تصمیم را گرفت.
 
نوبخت درباره مذاکرات هسته‎ای گفت: دولت به علت مغایرت مصوبه امروز مجلس درباره مذاکرات هسته‎ای با اصل 176 قانون اساسی با آن مخالفت است.
 
سخنگوی دولت ادامه داد: مداقه و رصد مذاکرات هسته‌ای با شورای عالی امنیت ملی است نه با قوه مجریه یا مقننه و من به علت آنکه ممکن است قدرت مانور و انعطاف در مذاکرات را از دست دهیم، نمی‎توانم به برخی از سوالات با صراحت پاسخ دهم.
 
نوبخت در مورد انتخابات الکترونیک نیز گفت: وزارت کشور اعتبار مورد نیاز برای مکانیزه کردن انتخابات را به سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده، این سازمان هم برای مکانیزه کردن انتخابات در تهران و شهرهای بزرگ اعلام آمادگی کرد و اکنون منتظر تایید شورای نگهبان هستیم تا اعتبار را تأمین کنیم.
 
وی افزود: با مشکل کاهش منابع آبی روبرو هستیم و مجبوریم از همه روش‎ها برای محدود کردن مصرف استفاده کنیم، اما هنوز جیره بندی در دستور کار وزارت نیرو نیست.
 
نوبخت درباره استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: امیدواریم فردا مجلس با استماع توضیحات آقای فانی به او رای اعتماد دهد. رئیس جمهور نیز در جلسه مشترک دولت و مجلس ابراز امیدواری کردند که مجلس به آقای فانی رای اعتماد بدهد.
 
سخنگوی دولت اضافه کرد: رشد اقتصادی کشور در سال ٩٣ توسط بانک مرکزی و مرکز آمار ایران مثبت ٣ درصد اعلام شده، البته این رشد محدود است و مطلوب دولت نیست، اما اینکه پس از دو سال به رشد مثبت رسیدیم یک عملکرد مثبت تلقی می‌شود.
 
وی اظهارداشت: پروازهای عبوری از آسمان کشور نسبت به سال 92، 53 درصد افزایش یافته است.  
 
سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیر نفتی از 139 میلیون تن در آخر سال 93 با رشد 5 درصد افزایش یافته است.
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ریاست جمهوری تصریح کرد: تخلیه کالاهای کانتینری 11 درصد در این بازه زمانی افزایش یافته است.
 
وی با بیان اینکه در یک رسانه گفته شده بود دولت یازدهم در این دو سال دو برابر 8 سال گذشته واردات داشته، تصریح کرد: این در حالیست که جمع واردات سال 92 و 93، 101 میلیارد و 899 میلیون دلار بوده که این آمار اخبار آن خبرگزاری را رد می‎کند.
برچسب ها: گاز ، سی ان جی ، مذاکرات
نام:
ایمیل:
* نظر: