کد خبر: ۱۶۳۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵
رهبر حزب حراست اسلامی افغانستان با اشاره تاریخچه اشغال سرزمین فلسطین توسط رژیم صهیونیستی گفت: انگلیس زمینه مهاجرت بسیار وسیع یهودیان را در سرزمین فلسطین فراهم کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اکبری رهبر حزب حراست اسلامی افغانستان در وبینار قدس شریف محور همگرایی و وحدت جهان اسلام گفت: زمینه اشغال قدس بعد از جنگ جهانی دوم بیشتر فراهم شد و انگلیس و فرانسه دو کشور استعماری پس از شکست امپراتوری عثمانی خاورمیانه را بین خود تقسیم کردند که قیمومیت فلسطین و عراق به دست انگلیس قرار گرفت و سوریه و لبنان نیز به فرانسه واگذار شد.

وی افزود: انگلیس زمینه مهاجرت بسیار وسیع یهودیان را در سرزمین فلسطین فراهم کرد که آن‌ها اول به صورت تاجر و بعد جرئت پیدا کردند و آمدند زمین‌ها را خریدند، از آنجای که عرب‌ها از یکسو فقیر بودند و از طرف دیگر آگاهی درست از نتیجه این کار نداشتند اغلب زمنی‌ها را فروختند، هنگامی که انگلیس خواست فلسطین را رها کند، اداره فلسطین را به دست یهودی‌ها سپرد و عملا تجهیزات نظامی را در اختیار آن‌ها قرار داد.

رهبر حزب حراست اسلامی افغانستان ادامه داد: پس از آنکه یهودیان توسط انگلیس مسلح و به قدرت دست پیدا کردند هر ازگاهی به فلسطینی‌ها حمله می‌کردند تا اینکه بالاخره سازمان ملل با یک طرح استعماری فلسطین را بین مسلمانان و یهود تقسیم کرد، در حقیقت این عمل یک تقسیم ظالمانه بود و بیشتر زمینه آوارگی فلسطینیان را فراهم کرد، تسلط یهودیان باعث شد تا اندک اندک اسرائیل قوت بگیرد و در نهایت زمینه جنگ شش روزه اعراب و اسرائیل در سال ۶۷ فراهم شد و فلسطینی‌ها بیش از گذشته در وضعیت نا مطلوب و غم انگیز قرارگرفتند.

وی اضافه کرد: زمینه اشغال بیت المقدس بعد از جنگ شش روزه اعراب و اسرائیل فراهم شد و قبله اول مسلمانان مورد تاخت و تاز صهیونیست‌ها قرار گرفت. امروز آزاد کردن بیت المقدس از اشغال رژیم صهیونیستی وظیفه هر مسلمان است و هرکس که به اسلام و دین پیامبر (ص) ایمان دارد تکلیف دارد که از تمام توان در هر زمینه و از هر لحاظ استفاده کند تا قدس آزاد شود و مسلمانان جهان آزادانه در مسجد الاقصی نماز بخواند و حاکمیت این سرزمین مقدس در اختیار مسلمانان قرار گیرد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار