کد خبر: ۱۶۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵
بانک توسعه اسلامی در جهت همکاری های خود با جمهوری اسلامی ایران، هیاتی متشکل ازکارشناسان ارشد بخش های آب و کشاورزی با هدف نظارت بر پروژه های در حال اجرا و همچنین بررسی مشکلات مبتلابه این پروژه ها به کشورمان اعزام کرد.
به گزارش تجارت انلاین به نقل از روابط عمومی سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی وفنی ایران، هیات یادشده از سایت پروژه های سد سرنی، سد مخزنی کهیر و سد گلورد و زهکشی دشت نکا بازدید به عمل آورد.

همچنین پروژه سد سرنی و تاسیسات وابسته به ارزش 87 میلیون یورو به تصویب رسید و در فروردین سال 1392 لازم الاجرا شد که این پروژه مشتمل بر ساخت سد سرنی، خط انتقال آب و تصفیه خانه آب است.

پروژه سد مخزنی کهیر به مبلغ 69.18 میلیون یورو به تصویب بانک توسعه اسلامی رسید و لازم الاجرا اعلام شد.

هدف اصلی این پروژه فراهم سازی منابع قابل اعتماد و سازگار با محیط زیست از آب قابل انتقال برای استفاده خانگی و صنعتی مردم شهرهای چابهار و کنارک و تامین آب برای آبیاری پنج هزار هکتار زمین در محدوده پروژه در استان سیستان و بلوچستان است.

هدف از اجرای پروژه سد گلورد و زهکشی دشت نکا ، تامین آب زراعی برای اراضی کشاورزی دشت نکا و بهشهر،کاهش خسارات سیلاب، پرورش آبزیان، حفظ محیط زیست، جذب توریست، ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم و بهبود وضعیت آب بندان ها در استان مازندران است که این پروژه با مبلغ 46 میلیون دلار لازم الاجرا اعلام شد و تا اردیبهشت ماه 94 به بهره برداری خواهد رسید.

سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی وفنی ایران، تسهیلات متنوع و متعددی از موسسه های مالی بین المللی از جمله بانک توسعه اسلامی برای پروژه های مختلف تولیدی، زیربنایی، سد سازی و نهادهای خیریه ای برای کشورمان در بخشهای دولتی و خصوصی اختصاص یافته است.

بر پایه این گزارش ،جمهوری اسلامی ایران سومین سهامدار بانک توسعه اسلامی در بین 56 کشور اسلامی عضو بانک است و علاوه بر این ،کرسی دایم در هیات مدیره اجرایی بانک توسعه اسلامی را دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر: