کد خبر: ۱۶۴۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛  مهرداد ویس کرمی نماینده مردم خرم آباد و چگنی و عضو مجمع نمایندگان استان لرستان در مجلس شورای اسلامی  با شهردار خرم آباد در خصوص بررسی مشکلات متعددی از شهر خرم‌آباد  دیدار و گفت‌وگو کرد.

براساس این گزارش؛ این نماینده مجلس در دوره یازدهم گفت: در این نشست از جمله مشکلاتی که  مطرح شد برج‌های دو قلو کیو بود که شهرداری نسبت به حل مشکل برج‌های دو قلو کیو تاکنون جلسات متعددی را با شرکت معین کوثر برگزار کرده که آخرین جلسه در تاریخ ۲۷ اسفند ماه سال ۹۹ تشکیل شده است. حاصل این جلسات فسخ قرارداد با شرکت معین کوثر و در گام بعد فروش کامل برج‌های دو قلو و یا انعقاد قرار داد با شرکت جدید خواهد بود. در حال حاضر گروهی متشکل از کارشناسان شهرداری به ریاست مهندس صادقی معاونت محترم امور عمرانی شهرداری مرکزی جهت رایزنی با شرکت معین کوثر تشکیل شده و مقرر گردیده روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۲/۱۵ جلسه مشترکی برگزار و پس از تعیین مبلغ کارشناسی، با مساعدت استاندار محترم جهت پرداخت آن مبلغ، تصمیم نهایی اتخاذ گردد.

وی ادامه داد: در خصوص تعریض خیابان انقلاب و تعیین تکلیف املاک پادگان ۰۷ تا پل پیروزی که در رابطه با املاک پادگان ۰۷ توافق نهایی صورت پذیرفته و تعریض خیابان انقلاب طی چند فاز عملیاتی خواهد شد.در فاز اول، ۹ باب مغازه که مالکیت آنها در اختیار اوقاف است، شهرداری در حال رایزنی با اوقاف جهت خرید این املاک می‌باشد. همچنین با برخی از مالکین که مِلک آنها در طرح تعریض می‌باشد توافق شده و در رابطه با برخی دیگر از املاک بوسیله اخذ مجوز «اجرای ضرورت طرح» و نیز فروش اراضی پادگان، مصوب گردیده که با همکاری دادستانی محترم و تعیین قیمت املاک از طریق کارشناسان، شهرداری اقدام به خریداری املاک مورد نظر و اجرای طرح بنماید همچنین فاز دیگر این طرح که شامل املاک مابین بیمارستان شهدای عشایر تا هتل عطر است، شهرداری در حال رایزنی با بانک پاسارگاد در قالب قانون نوسازی ماده ۲۴ می‌باشد.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس بیان کرد: همچنین در خصوص اتصال بلوار شهرک حکمت به بلوار ساحلی،در این رابطه، اتصال پارک شاپوری به خیابان ارم آغاز شده و در جلسه شورای شهر مبلغ ۶٫۵ میلیارد تومان برای این طرح مصوب گردیده است.

وی با شاره به تعریض کوچه شهید ابطهی خیابان ستارخان افزود: تعریض کوچه مذکور جز طرح تفصیلی بوده که در صورت مغایرت و بروز مشکل می‌بایست از طریق دبیرخانه راه و شهرسازی و کمیسیون ماده ۵ که ریاست آن را مهندس امیری معاونت محترم امور عمرانی استانداری برعهده دارد اقدام گردد.

ویس کرمی نیز با اشاره به  احداث سد دیوارچین خیابان ۱۱ و ۱۲ محله کوی فلسطین جهت جلوگیری از ورود گِل‌ولای به محله در ایام بارش باران بیان کرد: این طرح پس از ابلاغ اعتبارات شهرداری و در صورت تامین این اعتبارات انجام خواهد پذیرفت.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم اظهار کرد: در خصوص تخریب ملک کوچه پگاه ۴ واقع در شهرک پارسیلون، ملک مورد نظر که قبلاً جز طرح تفکیکی کارخانه شیر پگاه بوده، به علت اینکه طرح تفکیکی شهرداری با طرح تفکیکی تعاونی پگاه مغایرت داشته، در مکان نامناسب قرار گرفته است. این مشکل متوجه تعاونی پگاه است زیرا پیشنهاد دهنده بعدی، تعاونی مذکور بوده و در حال حاضر این تعاونی منحل گردیده است!برای حل این مشکل مصوبه‌ای در جلسه شهرداری با شورای شهر و همچنین با فرمانداری انجام پذیرفته که اگر اهالی این محله که پروانه ساخت نگرفته‌اند، (تعداد این افراد ۹۲ نفر می‌باشد)  همکاری نکنند این مشکل لاینحل باقی خواهد ماند.

عضو مجمع نمایندگان استان لرستان در مجلس ادامه داد: مشکلات مربوط به حوزه شهرداری در تپه شهدای گمنام نیز در این رابطه از خیابان منتهی به استخر امام علی «ع» کوی جهادگران، شهرداری در حال احداث پیاده رو تا تپه شهدای گمنام است. همچنین در ضلع دیگر این تپه از جنب ساختمان فنی و حرفه‌ای تا قبور مطهر شهدای گمنام ساخت و ترمیم جاده دسترسی توسط شهرداری در حال انجام است.

وی با اشاره به آسفالت خیابان خایدالو گفت: شهرداری جهت آسفالت نمودن خیابان مذکور اقدام به فروش برخی از املاک خود نموده که در صورت فروش این املاک، اعتبارات حاصل از فروش، جهت رفع مشکل آسفالت خیابان خایدالو هزینه خواهد شد.

ویس کر می در خصوص تجهیز سرای محله ماسور نیز بیان کرد: تجهیزات سرای محله ماسور توسط شهرداری تهیه و خریداری شده اما به دلیل شرایط ناشی از بیماری کرونا و عدم بازگشایی سرای محله هنوز این تجهیزات در مکان سرای محله قرار داده نشده است.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس با اشاره به  آسفالت کوچه‌های پاکمهر واقع در محله پشته حسین‌آباد نیز افزود: شهرداری اقدام به آسفالت کوچه‌های پاکمهر ۲۳، ۲۴، ۲۵ و ۲۶ نموده و مابقی کوچه‌ها در صورت تأمین اعتبار آسفالت خواهد شد؛ بنابراین لازم است که موارد ذکر شده در اسرع وقت انجام شود./

پایان پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار