کد خبر: ۱۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰
آیت الله مکارم:
در پیام این مرجع تقلید که به دنبال رونمایی از مستند "فاکتور صوری" صادر شد، آمده است: متاسفانه چیزی نگذشت که با انحراف از مسیر عقود شرعی و قناعت کردن به اسناد صوری و غیرواقعی، آن نظام بانکداری اسلامی را منحرف کردند
به گزارش تجارت آنلاین ؛ مستند "فاکتور صوری" روز گذشته طی مراسمی در سالن جابربن حیان دانشگاه صنعتی شریف رونمایی شد.

در این مراسم پیام آیت‌الله مکارم شیرازی که در تاریخ 7 مهر رسیده بود قرائت شد. ایشان در این پیام گفت: هنگامی که نظام اسلامی پیروز شد با انبوهی از مشکلات از جمله مشکل بانکهای رباخوار روبرو شد. جمعی از محققان و علمای دین و دانشمندان اقتصادی علوم بانکی نشستند و راهی برای اصلاح نظام بانکهای رباخوار و تبدیل آن به بانک بدون ربا بعد از مطالعات فراوان به دست آوردند. براین اساس سود تنها بر محور عقود شرعی واقعی بنا شد نه سود در برابر پول و آن را به همه بانکها ابلاغ کردند و آموزش دادند و افکار همه راحت شد که از بانکداری ظالمانه رباخوار قبلی رهایی یافتند.

در ادامه این پیام عنوان شد: ولی متاسفانه چیزی نگذشت که با انحراف از مسیر عقود شرعی و قناعت کردن به اسناد صوری و غیرواقعی، آن نظام بانکداری اسلامی را منحرف کردند و تاحد زیادی آلوده رباخواری شدند. از تمامی کسانی که برای جلوگیری از اینگونه کارهای انحرافی در نظام بانکی تلاش می‌کنند به سهم خود تشکر می‌کنم.


انتهای پیام/

برچسب ها: فاکتور ، صوری ، مستند
نام:
ایمیل:
* نظر: