کد خبر: ۱۶۵۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۰
استاندار قزوین با تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری آزمون حضوری گفت: مراقبت و دقت در رعایت دقیق پروتکل‌ها ضروری است، زیرا یک خطای کوچک می‌تواند ما را دچار بحران کند و کوچک‌ترین اشتباه می‌تواند در فضای مجازی مشکل‌ساز شود و آرامش خانواده‌ها را بر هم بزند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری، هدایت الله جمالی پور در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: اجرای سند تحول نیازمند بستر سازی و گفتمان سازی است لذا ضروری است همه حوزه‌های دانشگاهی به همراه استانداری وارد کار شوند تا به یک الگوی مناسب برسیم و این موضوع مدیریت شود.

وی افزود: اجرای سند تحول همواره باید در دستور کار قرار گیرد، لذا متولیان مسئولیت دارند نهادهای موثر را شناسایی کنند و یک کارگروه خاصی تشکیل شود و موضوع به صورت تخصصی و حرفه‌ای مورد توجه قرار گیرد.

جمالی پور گفت: اقتصاد و معیشت خانواده‌ها از علل مهم بروز آسیب‌های اجتماعی است و مسئولان باید به اقتصاد خانواده اهمیت دهند.

وی با بیان اینکه پایه و اساس زایش معضلات اجتماعی همین کانون‌های خطر است و می‌تواند به کل جامعه آسیب بزند، ادامه داد: اگر آسیب‌های اجتماعی درست درمان نشود، به همه ما آسیب می‌زند، در آن زمان ما باید هزینه‌های سنگینی را متحمل شویم، لذا غفلت از آن جبران ناپذیر است.

وی افزود: کاهش آسیب‌های اجتماعی در میان دانش آموزان یک عزم همگانی لازم دارد و باید مدیریت منطقی داشته باشیم و از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم تا به نتیجه برسیم.

استاندار گفت: باید مشارکت عمومی را بسیج کنیم و از همه ظرفیت‌ها برای کاهش معضلات و تهدیدات بهره‌برداری کنیم.

وی اظهارداشت: غفلت از آسیب‌های اجتماعی نگران کننده است و توجه به کاهش معضلات دانش آموزی و خانواده‌ها حتی از سرمایه‌گذاری مهم‌تر است.

جمالی پور افزود: به آمار و اطلاعات باور ندارم زیرا گاهی آمارها به واقعیت نزدیک نیست در حالی که باید نتایج کارهای ما در جامعه دیده شود و شاهد کاهش آسیب‌ها در لایه‌های مختلف جامعه باشیم.

استاندار قزوین یادآور شد: چون این آسیب‌ها همه ابعاد جامعه را تهدید می‌کند همه دستگاه‌های ذیربط حتی امنیتی باید مشارکت داشته باشند تا در کاهش آسیب‌ها و تهدید دانش‌آموزی به نتایج بهتری برسیم لذا باید سهم و نقش هر دستگاه مشخص شود و از  فرصت رسانه هم به درستی استفاده کنیم.

جمالی پور افزود: آموزش خانواده‌ها و بستر سازی برای گفتمان سازی مهم است و رسانه‌ها در آگاه سازی جدی باشند تا مردم به وقایع اطراف خود حساس شوند.

استاندار گفت: در حوزه اجتماعی بشدت احساس خطر می‌کنم و اگر به‌موقع عمل نکنیم قادر به جبران خسارات آن نخواهیم بود اما سیاست زدگی و سیاسی کردن آسیب‌های اجتماعی بزرگ‌ترین تهدید است.

وی  با اشاره به اینکه اعتماد سازی مهم‌ترین عامل همراه کردن نیروها است که در آن با چالش مواجهیم، بیان کرد: نباید از آسیب‌های اجتماعی بهره‌برداری سیاسی کنیم اما متأسفانه در این عرصه دچار سیاست زدگی غیر خردمندانه هستیم و گاهی برای رسیدن به مطامع سیاسی خود آسیب را به پرخاشگر ی تبدیل می‌کنیم.

جمالی پور افزود: در اجرای ماده ۱۶ و ۱۸ هر کسی که حاضر شود با رویکرد حمایت از بخش درمان و آموزش و پرورش تغییر کاربری به تجاری بدهد همه مکلفند کمک کنند تا سود این کار به نظام آموزشی برسد و ۳۰ درصد نفع برای فرد و ۷۰ درصد به آموزش و پرورش و بهداشت و درمان تعلق گیرد.

استاندار قزوین در پایان بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری آزمون حضوری تآکید کرد و گفت: مراقبت و دقت در رعایت دقیق پروتکل‌ها ضروری است، زیرا یک خطای کوچک می‌تواند ما را دچار بحران کند و کوچک‌ترین اشتباه می‌تواند در فضای مجازی مشکل‌ساز شود و آرامش خانواده‌ها را بر هم بزند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار