کد خبر: ۱۶۵۲۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹
رئیس منطقه 4 (غرب ) سازمان بازرسی کل کشور ممنوعیت های قانونی مرتبط با انتخابات را اعلام کرد و گفت: مردم هر گونه اعلامات مستند و مستدل و گزارش‌های وقوع تخلفات را در سامانه ملی گزارشگران فساد ثبت کنند.

حمیدرضا حسن‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان درباره ممنوعیت‌های قانونی مرتبط با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در دستگاه‌های دولتی اظهار کرد: بر اساس مواد ۶۸ و ۸۸ قانون انتخابات ریاست جمهوری و همچنین ماده ۶۲ آیین نامه اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی له یا علیه نامزدهای انتخاباتی، به هر وسیله که جنبه رسمی و دولتی دارد ممنوع است.

وی افزود: استفاده از وسایل و سایر امکانات وزارتخانه‌ها و ادارات، شرکت‌های دولتی و موسسات وابسته به دولت و شهرداری‌ها و شرکت‌های وابسته به آنها و نهادها و موسساتی که از بودجه عمومی دولت (به هر مقدار) استفاده می‌کنند، همچنین در اختیار گذاشتن وسایل و امکانات مزبور به نامزدهای انتخاباتی ممنوع بوده و مرتکب، مجرم شناخته شده و به مجازات‌های مقرر در قوانین مربوط محکوم خواهد شد.

بازرس کل قضایی استان همدان در بحث فعالیت کارمندان دستگاه‌های اجرایی و عمومی در ساعات اداری گفت: هرگونه فعالیت انتخاباتی به نفع نامزد انتخاباتی خاص ممنوع بوده و مدیران در تمام سطوح مدیریتی حتی در خارج از ساعات اداری مجاز به فعالیت له یا علیه نامزدهای انتخاباتی نخواهند بود.

وی با بیان اینکه مدیران نیز موظفند تخلفات انتخاباتی کارمندان خود را به مقامات مسئول گزارش کنند خاطرنشان کرد: همکاری دستگاه‌های اجرایی با عوامل و مسئولان برگزاری انتخابات نباید در انجام وظایف قانونی دستگاه‌های اجرایی در خدمت رسانی به مردم و حفظ حقوق بیت المال خدشه وارد کند.

حسن‌پور در پایان از مردم استان، کارکنان ادارات و سازمان‌ها درخواست کرد در راستای تقویت نظارت همگانی در اجرای صحیح قوانین و مقررات، هرگونه اعلامات مستند و مستدل و گزارش های وقوع تخلفات یا فساد در مصادیق عنوان شده در دستگاه‌های دولتی و عمومی و... را در سامانه ملی گزارشگران فساد به نشانی https://gozaresh.bazresi.ir ثبت کنند تا توسط این بازرسی کل رسیدگی شود.

انتهای پیام/ 3140 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار