کد خبر: ۱۶۵۴۴۸
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷
امام جمعه یزد:
آیت‌الله ناصری گفت: اکنون نیز مردم باید مراقب باشند که توطئه‌های دشمنان آن‌ها را بی تفاوت نکند و وحدت و اتحاد خود را از دست ندهند و این فضاسازی‌ها و شایعات روی آن‌ها تاثیر نگذارد.

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، آیت‌الله «محمدرضا ناصری» نماینده ولی فقیه در یزد و امام‌جمعه یزد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان یزد، اظهار داشت: انسان که در مسیر کمال و صراط مستقیم است و باید به آن هدف اصلی خلقت که رسیدن به خداست و رسیدن به کمال انسانیت است برسیم و نباید کوتاهی کنیم.

وی با بیان اینکه کلید قفل این صندوق با تقوا باز می‌شود افزود: تقوا یعنی اطاعت از خدا و دوری از معصیت. یعنی با خدای متعال رابطه بندگی برقرار کنیم. چون خدا کل‌الکمال است خداوند متعال کل عزت است، خداوند متعال کل قدرت است، هر چیزی را که ما می‌خواهیم در مسیر طی کمال دست اوست. او خالق ماست همیشه به این معنا فکر کنیم روزی دهنده ماست. هر لحظه‌ای که من و شما هم نفس می‌کشیم این انفاس قدسیه الهی است و رحمت الهی است.

خطیب نماز جمعه یزد با بیان اینکه اگر می‌خواهیم رشد کنیم و سلامتی داشته باشیم باید از خدا اطاعت کنیم افزود: اگر می‌خواهیم در مسیر کمال قرار بگیریم، علم یاد بگیریم، رشد اقتصادی، معنوی و رشد مادی داشته باشیم و در اجتماع بتوانیم زندگی سالمی داشته باشیم و آخرت، رفاقت و عنایت خدا را داشته باشیم باید اطاعت خدا را کنیم وبا خدا رفیق باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به طلب هدایت شدن از خدای متعال اشاره کرد و اظهار داشت: ما ایمان، قرآن، اسلام و ولایت را داریم، اما باز هم باید از خدا طلب هدایت شدن به راه راست کنیم. این طلب هدایت شدن از خدا معانی و حکمت‌های بزرگی دارد، یکی از معانی آن به فرموده امیرالمومنین (علیه السلام) این است که خدا به ما توفیق ادامه هدایت شدن بدهد. توفیقاتی که به ما عطا شده است را از ما نگیرد.

آیت الله ناصری با اشاره به این که رسانه‌های غربی در فکر توطئه و وسوسه کردن جوانان ما هستند افزود: تربیت انسانی و تربیت در مسیر حق را باید همیشه داشته باشیم. علاوه بر این که ما در مسیر کمال هستیم هر روز باید رشد کنیم و موانع را باید برطرف کنیم. هرچه موانع برطرف شود رشد ما بالا می‌رود و از خداوند می‌خواهیم راه‌ها را بر ما بگشاید.

خطیب نماز جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود به سوم خرداد و سالروز فتح خرمشهر اشاره کرد و گفت: فتح خرمشهر یک حرکت بزرگ بود، خرمشهر یک شهر بود، یک دژ محکمی برای دشمن شده بود شاید به اندازه اداره‌ی یک کشور اهمیت داشت. صدام گفته بود اگر کسی خرمشهر را فتح کند من کلید بغداد را به او می‌دهم.

وی ادامه داد: انسان‌های مخلص و عزیزانی که شهید شدند و مجروح شدند از نمایندگان هشت سال دفاع مقدس با توکل به خدا و عنایت خدا خرمشهر را پس گرفتند و هزاران هزار و دشمن را اسیر کردند و توانستند سلاح‌ها را بگیرند و کمر صدام را شکستند. این فتح بزرگ ما نباید از یاد ببریم. رزمندگان عزیزمان نباید این پیروزی معجزه‌آسا را جز با مد‌های الهی ببینند.

آیت الله ناصری اشاره به سخنان امام خمینی (ره) اذعان داشت: این فتح بزرگ را فراموش نکنید، این حرکت عظیم، برنامه‌ریزی و فداکاری را فراموش نکنید. امام راحل این پیروزی معجزه آسا را جز از مدد‌های الهی ندید. امام این درس را به ما داد که اگر تلاش کنیم، کوشش کنیم قطعا خدا کمک خواهد کرد. در همه لحظات زندگی انسان باید لحظه لحظه در مقابل خدا فروتن باشد.

نماینده ولی فقیه در یزد با اشاره به اینکه مردم ایران ثابت کردند تحمل گرسنگی و تشنگی را دارند و با سختی‌ها می‌سازند، اما با تحمل شکست انقلاب و ضربه به اصول آن را هرگز نخواهند داشت ادامه داد: مردم اصول انقلاب و ارزش‌های انقلاب را دوست دارند. ملت شریف ایران همیشه در مقابل شدیدترین حملات جهان کفر علیه، مقاومت کردند و اگر نبود حضور مردم هر یک از این توطئه‌ها می‌توانست به اصول نظام ضربه بزند.

امام جمعه یزد با بیان اینکه مردم نباید هیچ لحظه‌ای مایوس شوند بیان کرد: مردم باید دشمن را ملاحظه کنند، اما هیچ موقع در مقابل دشمن ترس به خود راه ندهند چرا، چون خدا داریم. چون برای دین خدا و برای رضای خدا حرکت می‌کنیم پشتوانه قوی داریم. هیچ موقع نباید در مقابل تهدید‌های دشمن کوتاه بیاییم و از قدرت خدا و یاری خدا غفلت کنیم.

ناصری افزود: دشمن نقطه ضعف خود و نقطه قوت شما را نیز می‌داند و می‌داند که نقطه قوت شما، ایثار و ایمان و توکل و همبستگی شماست، اما نقطه ضعف دشمن، این است که در مقابل نیرو‌های ملت ما هیچ ابزاری ندارد؛ نه ابزار نظامی در برابر ایستادگی ملت‌ها اثر دارد نه ابزار‌های دیگر اثرگذار است.

وی با بیان اینکه دشمن با ایجاد مشکلات در صدد سست کردن ما در برابر اسلام و انقلاب است، اظهار داشت: باید در این زمینه حواسمان را جمع کنیم و فریب فتنه‌گری‌های دشمن را نخوریم.

ناصری در مورد فلسطین نیز عنوان کرد: خوشبختانه فلسطین به سمت وحدت و انسجام بازگشته، زیرا مدتی دچار تفرق شده بودند، اما سیدحسن نصرالله، مسیر را از امام خمینی (ره) و رهبری یاد گرفت و به مردم فلسطین نشان داد و امروز مقاومت و ایستادگی را از سر گرفته اند و تمام توطئه‌های دشمن را بر باد دادند.

خطیب جمعه یزد با اشاره به اینکه موجی از توطئه‌های دشمنان با دوراندیشی رهبر معظم انقلاب خنثی شد، اظهار داشت: دشمن می‌خواست همه کشور‌های منطقه را تکه تکه کند و زیر دست صهیونیست‌ها بیندازد، اما افرادی همچون سردار سلیمانی و نیرو‌های سپاه قدس، هرگز اجازه نخواهند داد که این خیالات خام دشمن به ثمر بنشیند.

وی ادامه داد: مردم ما دشمن را مستاصل کردند و باز هم اگر مقاومت کنند، دشمن را بیش از پیش مستاصل خواهند کرد و انقلاب اسلامی را به سرمنزل مقصود خواهند رساند.

ناصری در مورد انتخابات نیز عنوان کرد: در انتخابات باید همدل باشیم و با مشارکت بالا، افراد را بصیرانه انتخاب کنیم و در این برهه حساس، اختلاف‌ها را کنار بگذاریم و کاندیدا‌ها و اطرافیان آن‌ها نسبت به هم نزاکت و موارد شرعی را رعایت کنند و به همگان توصیه می‌کنم که اگر می‌خواهید انتخابات خوبی داشته باشیم، در انتخابات خصوصی سازی نکنید.

امام جمعه یزد تاکید کرد: برید سراغ مردم و اجازه بدهید مردم در همه چیز مشارکت داشته باشند تا به میدان بیایند و با حضور و مشارکت آن‌ها و دست یاری خدا و همدلی، به یک نظام ولایی، قوی و در مسیر حق دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار