کد خبر: ۱۶۵۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۱
سخنگوی فدراسیون کشتی گفت: تمام داشته‌ها و سرمایه‌های ما در جام تختی حضور داشتند و کیفیت مسابقات خوب بود.

محمد ابراهیم امامی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره مسابقات جام تختی، عنوان کرد: چهل و یکمین دوره رقابت‌های بین‌المللی در ۲ روز به میزبانی آزادی برگزار شد. در کشتی فرنگی تیم قرقیزستان نیز حضور داشت. فکر می‌کنم در فرنگی تمام مدعیان آماده حضور داشتند چون تعدادی از آنها را کادر فنی اعلام کرده بود.

سخنگوی فدراسیون کشتی یادآور شد: تعدادی از کشتی‌گیران جوان و آنهایی که استان‌ها فکر می‌کردند می‌توانند در مسابقات شایستگی خود را به اثبات برسانند، به فدراسیون کشتی معرفی شدند که این اسامی توسط کادر فنی مورد بررسی قرار گرفت و آنهایی که شایسته بودند در این جام شرکت کردند.

امامی با اشاره به اینکه ۲۸۳ کشتی‌گیر در جام تختی حضور داشتند، گفت: ۱۶ کشتی‌گیر از گرجستان هم در  اوزان دهگانه رقابت کردند. حضور کادر فنی تیم‌های ملی در مسابقات و نگاه آنها به هر ۴ تشک نشان می‌دهد این مسابقات برای کادر فنی حائز اهمیت است. کادر فنی اعلام کرده که این مسابقات مرحله اول انتخابی جام جهانی نروژ است که بعد از المپیک برگزار می‌شود.

وی درباره اینکه انتقاداتی مطرح شده مبنی براینکه مسابقات کیفیت لازم را امسال نداشت، خاطرنشان کرد: تمام داشته‌ها و سرمایه‌های ما غیر از نفرات حاضر در اردوی ملی جهت حضور در المپیک، همین است. سطح کیفی هم خوب بود چون هم مدعیانی که سابقه حضور در تیم ملی دارند و هم جوانان حضور داشتند که خوب کشتی گرفتند. نمی‌دانم چرا برخی از کیفیت کم صحبت کردند.

سخنگوی فدراسیون کشتی درباره عدم استقبال تیم‌های خارجی، یادآور شد: شرایط ویژه است و اینطور نیست که فقط در این مسابقات استقبال نشده باشد چون در برخی مسابقات جام جهانی هم خیلی از کشورها شرکت نداشتند یا با نفرات کم حضور داشتند از جمله ما که با تیم ناقص شرکت کردیم.

امامی افزود: شرایط به گونه‌ای بود که همه تیم‌ها باید در مسابقات قاره‌ای، گزینشی و مسابقاتی که رنکینگ دارد، شرکت می‌کردند. از همه مهمتر شرایط کرونا که در تمامی دنیا هست همه اینها باعث شد تا استقبال نشود.

وی درباره اینکه با توجه به فرصت باقی مانده نگاه‌ها به کشتی زیاد است و مردم انتظار مدال دارند، تصریح کرد: بارها این موضوع از من، کادر فنی و مسئولان فدراسیون سوال شده است. ورزش کشتی رکوردی و قابل پیش‌بینی نیست و بهترین‌ها در المپیک شرکت می‌کنند. شما دیدید در مسابقات گزینشی چه قهرمانانی که نتوانستند سهمیه بگیرند این نشان می‌دهد صحنه المپیک بسیار مهم است. تمام تلاش ما این است تیم بهترین نتیجه را بگیرد اما قابل پیش‌بینی نیست چند مدال در المپیک می‌گیریم.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار