کد خبر: ۱۶۵۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲
استاندار تهران گفت: امید به زندگی زنان در کشور ۷۴.۳۸ سال و در تهران ۷۲ سال و امید به زندگی در میان مردان در کشور ۷۱.۷ سال و در تهران ۷۰ سال می باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ انوشیروان محسنی بندپی در جلسه شورای راهبردی جمعیت استان مشترک با وبینار تغییرات جمعیت ایران و جهان اظهار داشت: پنجره جمعیتی استان به این صورت است که میانگین جمعیت صفر تا ۱۴ سال در کشور ۲۴ درصد و تهران ۲۰.۳ درصد، جمعیت فعال در کشور ۶۹.۹ درصد و در تهران ۷۲.۳ درصد می باشد.

وی افزود: میانگین جمعیت بالای ۶۵ سال در کشور ۶.۱ درصد و در تهران ۷.۴ درصد می باشد، این در حالی است که امید به زندگی زنان در کشور ۷۴.۳۸ سال و در تهران ۷۲ سال و امید به زندگی در میان مردان در کشور ۷۱.۷ سال و در تهران ۷۰ سال می باشد.

استاندار تهران تصریح کرد: کمبود زیرساخت های بهداشتی در استان تهران مشهود است، در این زمینه در کشور به ازای هر هزار نفر یک خانه بهداشت و در استان تهران به ازای هر ۲۲۰۰ نفر می باشد؛ میزان مراکز بهداشتی شهری در کشور به ازای هر ۱۱ هزار نفر و در تهران به ازای هر ۲۵ هزار نفر و مراکز بهداشتی روستایی به ازای هر ۵۰ هزار نفر یک مرکز است.

محسنی بندپی سپس گفت: با توجه به این کمبودها یکی از راهبردهای مهمی که در شورای برنامه ریزی استان مصوب شده اینکه هیچ یک از منابع مالی استان در زمینه تملک به سمت احداث بیمارستان و تجهیزات لوکس نرود بلکه در زمینه زیرساخت های سلامت هزینه شود تا زمینه افزایش امید به زندگی و تغییر نگرش جمعیتی فراهم شود.

 

برچسب ها: استاندار تهران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار