کد خبر: ۱۶۵۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: در سال‌ زراعی جاری ۹۱ هزار و ۷۷۵ تُن کود یارانه‌ای برای مصارف بخش کشاورزی استان اختصاص یافته است.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، علیرضا قربانی افزود: از مجموع ۹۱ هزار و ۷۷۵ تُن کود اختصاص یافته به استان در سال جاری، ۶۱هزار و ۷۲۵ تُن آن کودازته و مابقی نیز کود فسفاته و پتاسه است و برای اتحادیه تعاونی های روستایی استان نیز ۱۵ هزار و ۷۱۹ تن کود ازته تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ نفر عامل فعال توزیع‌کننده کود در استان وجود دارد، اظهار کرد: کودهای یارانه‌ای با قیمتی کمتر نسبت به بازار آزاد در اختیار کشاورزان متقاضی قرار می‌گیرد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه وظیفه و رسالت شرکت خدمات حمایتی کشاورزی افزایش راندمان تولید و بالا بردن بهره وری در سطح استان است، اضافه کرد: تدارک  کود ازته ازابتدای سال جاری تاکنون به میزان  ۵۵ درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته رشد داشته است.

قربانی افزود: در حال حاضر از۱۷ هزارتن کود ازته ، هزار تن کود فسفاته و ۲۴۰۰ تن پتاسه تدارک دیده شده که از مجموع آنها ،۱۵ هزارتن کود ازته ، ۳۰۰تن فسفاته و ۱۵۰ تن پتاسه در اختیار بهره‌برداران بخش کشاورزی قرار گرفته است.

لازم به ذکر است که از تمامی کودهای ازته فسفاته و پتاسه به مقداری کافی جهت مصرف پائیزه در انبارهای شرکت خدمات حمایتی استان ذخیره سازی شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار