کد خبر: ۱۶۶۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹
گوه استان‌ها ـ رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه رفتار کاندیداهای شورای شهر را در ‌فضای مجازی ‌دائم رصد می‌کنیم، گفت: هر چه فضای انتخابات سالم و قانونمندتر باشد امیدواری مردم و‌ مشارکت حداکثری در پای صندوق‌های رأی نیز بیشتر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بیرجند ، تنها چند روز دیگر به مهم ترین و بزرگترین اتفاق سیاسی کشور باقی مانده است و 28 خرداد ماه جاری قرار است اتفاقی بزرگ برای مردم  کشورمان رقم خورد، اتفاقی که با حضور هر چه بیشتر و مشارکت بالای مردم پشتوانه‌ای محکم برای رئیس جمهور می‌شود.

مهم‌ترین مسئله کشور در سال جاری برگزاری هر چه باشکوه‌تر انتخابات 28 خردادماه است و تاکنون هیچ مشکلی در جهت اجرای این پروژه مهم ملی وجود ندارد.

انتخابات پیش رو باید در صحت، سلامت و به صورت قانونی برگزار شود که این مهم در گرو همدلی و حضور حداکثری مردم و قانونمداری دستگاه‌های ذی‌ربط است و امید داریم انتخاباتی در شأن مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران برگزار شود.

امروز نیز  چهارمین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی خراسان جنوبی با حضور اعضای این ستاد برگزار شد.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در این جلسه با اشاره به اینکه  انتخابات نماد یکپارچگی و وحدت ملت ایران است، اظهار کرد: همه سعی و تلاش دشمن بر این است تا انتخابات را به تهدیدی برای نظام اسلامی تبدیل کرده و در جامعه تفرقه افکنی ایجاد کند.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی ایجاد تفرقه در بین مردم را از بزرگترین منکرات در عرصه انتخابات عنوان و بیان کرد: همه ما باید به دنبال اتحاد و وحدت در بین جامعه باشیم و آن را تقویت کنیم.

وی ادامه داد: رصد بیشتر اقدامات تفرقه برانگیز در استان در دستور کار جدی قرار دارد و با عواملی که به تذکرها توجهی ندارند برخورد قاطع قضایی خواهد شد.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه هر چه فضای انتخابات سالم و قانونمندتر باشد امیدواری مردم و‌ مشارکت حداکثری در پای صندوق‌های رأی نیز بیشتر می‌شود، افزود: همچنین باید فضای مجازی و رفتار کاندیداها و طرفداران آنان را به طور دائم رصد کنیم.

 قهر با صندوق رأی زیبنده ملت ایران نیست 

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی مورد تأکید همه بوده و قهر با صندوق رأی زیبنده مردم ایران نیست، بیان کرد: حضور مردم در پای صندوق‌های رأی بیانگر بلوغ سیاسی جامعه است.

حجت الاسلام وحدانی نیا با اشاره به اینکه مردم هوشمند ایران اسلامی همیشه نشان دادند که حماسه ساز هستند، گفت: با توجه به هجمه گسترده تبلیغات منفی و دشمنی‌ها با نظام جمهوری اسلامی شرکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری تلاش‌ دشمنان را خثی و بی نتیجه می کند.

ناصر نبی زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز با تاکید بر اینکه تمرکز ما بر ایجاد بسترهای لازم اطلاع رسانی در استان برای حضور حداکثری و مشارکت گسترده مردم در انتخابات 1400 است، گفت: همچنین تبیین و رعایت قوانین در حوزه اطلاع رسانی و تبلیغات در دستور کار قرار دارد.

 افزایش 15 درصدی شعب اخذ رای در بیرجند

 برقی، معاون سیاسی فرماندار بیرجند نیز با اشاره به اینکه همزمان با برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، 230 صندوق ثابت و سیار اخذ رای در شهرستان بیرجند برپا می شود، ادامه داد: به منظور مراقبت از سلامتی و افزایش ضریب ایمنی مردم 15 درصد شعبه اخذ رای در انتخابات 1400 نسبت به انتخابات گذشته افزایش خواهد داشت.

وی با بیان اینکه از این تعداد  115 شعبه شهری و 115 شعبه نیز روستایی است، بیان کرد: یک هزار و 500 نفر عوامل اجرایی و نظارت در شهرستان بیرجند نیز کار انتخابات را انجام می‌دهند.

وی گفت: امسال با توجه به شرایط کرونا، شعب اخذ رای با توجه به توصیه‌های بهداشتی بررسی می‌شود و توصیه شده از مکان‌های وسیع از جمله سالن‌های ورزشی مدارس استفاده شود و برای شعب شلوغ در دوره‌های گذشته، شعبه‌های نزدیک در نظر گرفته شود.

 آمادگی تمام روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی استان برای انتخابات

مالکی، رئیس کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد انتخابات خراسان جنوبی نیز از اعلام آمادگی تمام روابط عمومی‌های دستگاه‌‌های اجرایی استان برای انتخابات خبر داد و گفت: برنامه ریزی برای حضور رؤسای کمیته‌ها و اعضای ستاد انتخابات در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی از دیگر اقدامات کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات است.

وی ادامه داد: ابلاغ متن دستور العمل‌های بهداشتی انتخابات 1400 به دستگاه‌ها از دیگر برنامه‌های کمیته است که به زودی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/253/ش

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار