کد خبر: ۱۶۶۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱
سید جعفر تشکری هاشمی معاون اسبق حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران

 

تا کنون ۲۵۰ نفر از رانندگان تاکسی و ۴۰ نفر از رانندگان اتوبوس در تهران بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند اما متأسفانه نه رانندگان تاکسی و نه رانندگان اتوبوس که هر روز با ده‌ها و صدها مسافر در تماس هستند و به شدت در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند، در اولویت واکسیناسیون کرونا قرار نگرفته‌اند.
بر اساس اعلام وزارت بهداشت، رانندگان تاکسی و اتوبوس در اولویت سوم دریافت واکسن کرونا هستند. مسئولان باید از خود بپرسند علاوه بر اینکه رانندگان تاکسی و اتوبوس و خانواده‌های ایشان به شدت در معرض ابتلا به این بیماری هستند، اگر راننده‌ای ناقل بدون علامت باشد، روزانه می‌تواند جان چند نفر از شهروندان را به خطر بیاندازد؟
البته در این میان، مسئولان شهرداری تهران نیز باید پاسخگو باشد چرا زمانی که گروه‌های در معرض خطر مانند پاکبان‌ها را برای دریافت واکسن به وزارت بهداشت معرفی کردند، رانندگان تاکسی و اتوبوس را نادیده گرفتند و به اذعان شهردار تهران در اولویت‌بندی واکسیناسیون اشتباه کردند؟
همچنین، وزارت بهداشت نیز باید مشخص کند اگر مبنای کارشان، سند ملی واکسیناسیون است و در این سند تنها کادر درمان و برخی مشاغل مانند پاکبان‌ها به عنوان مشاغل حساس در اولویت دریافت واکسن قرار گرفته‌اند، چرا اخیراً بخشی از کارکنان یکی از سازمان‌ها نیز از این امکان برخوردار شده و واکسینه شدند؟
در چنین شرایطی، با توجه به رشد صعودی ابتلای رانندگان در موج چهارم کرونا، انتظار می‌رود طرح واکسیناسیون رانندگان در کمترین زمان ممکن اجرایی شود و وزارت بهداشت و شهرداری تهران و شهرداری‌های سراسر کشور، وظایف خود را در مقابل این قشر خدوم و شریف به درستی انجام دهند و کوتاهی و بی‌توجهی خود را نسبت به این عزیزان جبران کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار