کد خبر: ۱۶۶۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۶
معاون اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان از افزایش تعداد بافندگان گیوه در سطح استان به ۳ هزار نفر خبر داد.

الناز خدایی‌فرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: یکی از اولویت‌های میراث فرهنگی حمایت از هنرمندان صنایع دستی است.  

معاون اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان گفت: با حمایت‌های صورت گرفته تعداد بافندگان گیوه در استان زنجان به ۳ هزار نفر افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: گیوه‌بافی در استان زنجان هرگز ارزش سنتی خود را از دست نداده است و امروز بسیاری از جوانان و بانوان مشتاق در روستاهای استان زنجان این حرفه را دنبال می‌کنند، به‌گونه‌ای که سالانه صدها نفر در استان گیوه‌بافی را آموزش می‌بینند.

خدایی‌فرد با بیان اینکه معاون صنایع‌دستی در قالب حمایت از فروش محصولات صنایع‌دستی، به بازاریابی این محصولات کمک می­‌کند، گفت: در سال گذشته با توجه به شیوع ویروس کرونا و لغو برگزاری نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های صنایع‌دستی، هنرمندان این حوزه برای عبور از مشکل فروش تولیدات خود، فعالیت در بازارهای آنلاین و مجازی را در پیش گرفتند که شاهد رشد فروش در این حوزه بودیم.

معاون اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان عنوان کرد: صنعتگران و هنرمندان فعال در رشته گیوه‌دوزی استان نیز در حوزه فروش مجازی موفق عمل کردند و در حال حاضر تعدادی از آن‌ها تولیدات خود را به سایر استان‌ها ارسال می‌کنند.

وی بیان کرد: تلاش کردیم که صنایع‌دستی را با توجه به نیاز روز و زیست‌بوم منطقه طراحی کنیم که خوشبختانه این امر با استقبال خوبی نه‌فقط در استان زنجان، بلکه در سایر شهر‌ها نیز مواجه شد.

انتهای پیام/73005/ق

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار