کد خبر: ۱۶۶۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳
به جای مارینوف، گانچف با دبیر قرارداد بست!
تفاهم‌نامه همکاری مشترک فدراسیونهای کشتی ایران و بلغارستان به امضاء رسید.

بنابراعلام فدراسیون کشتی کشورمان، این تفاهم‌نامه همکاری با حضور علیرضا دبیر رئیس فدراسیون‌کشتی و آرمن نازاریان قهرمان چندین دوره کشتی‌فرنگی المپیک،جهان و سایر مسئولان فدراسیون بلغارستان به امضاء رسید.

دراین تفاهم‌نامه که به امضاء گریشا گانچف بزرگترین حامی‌مالی ورزش بلغارستان و حامی مالی فدراسیون‌ کشتی این کشور رسیده، مقرر شد اردوهای مشترک آماده‌سازی بین کشتی‌گیران دو کشور برگزار شود.

همچنین برگزاری سمینارهای علمی و دوره‌های تخصصی مربیگری و داوری کشتی، حضور متقابل در رقابت‌های بین‌المللی‌کشتی  دو کشور به‌صورت رایگان (اسکان، تغذیه، پرداخت ورودیه و حق شرکت در مسابقات) از دیگر مفاد توافق شده در این تفاهم‌نامه است.

قطعاً و بدون شک امضای چنین تفاهم نامه ها و انعقاد قراردادهایی که منجر به حضور کشتی گیران کشورهای مطرح، صاحب سبک و کلاس کشتی جهان که دارای نامداران و افتخاران بیشماری در دنیای کشتی هستند، یکی از اقدامات و برنامه های ارزشمندی است که می تواند فواید و نتایج بسیار مفید و ارزنده ای برای کشتی کشورمان داشته‌ باشد. 

ادامه روندی که در توافق و امضای تفاهم نامه میان کشتی ایران با بلغارستان، گرجستان، اوکراین و در راس همه اینها با روسیه، می‌تواند نتایج بسیار خوبی برای تقویت زیربنای کشتی ما داشته باشد.

کشتی ایران یکی از کشورهای صاحب سبک و کلاس کشتی دنیا در هر دو رشته آزاد و فرنگی محسوب می‌شود. به همین دلیل است که بسیاری از کشورهای علاقمند به پیشرفت در کشتی، تمایل به استفاده از مربیان کشتی ایرانی در ترکیب هدایت فنی تیمهای ملی و پرورش و آموزش مربیان و کشتی گیران خود دارند. 

این افتخار کشتی‌ایران است که می‌تواند نقش موثر و تعیین کننده‌ای در آموزش، تعمیم و گسترش کشتی در جهان داشته باشد ولی قطعاً حضور نامداران کشتی دنیا در مسابقات بین‌المللی کشورمان، می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در اعتبار و جایگاه کشتی ایران در دنیا فراهم ساخته و معتبرتر از قبل نماید. 

علیرضادبیر رییس فدراسیون کشتی ایران است ولی گریشا گانچف اسپانسر کشتی بلغارستان است. حتی اگر او بزرگترین حامی مالی ورزش بلغارستان، مهم‌ترین حامی‌مالی و تامین کننده تمام نیازهای مالی فدراسیون‌کشتی بلغارستان هم باشد، هرگز نمی‌تواند به‌جای رییس فدراسیون‌کشتی این کشور تعهد یا تضمینی به کشتی ایران بدهد. لازم است هنگام انعقاد قرارداد و امضای تفاهم‌نامه برای شروع و ادامه همکاریهای دوجانبه با فدراسیونهای مربوطه، حتماً طرف مقابل و امضا کننده، درجایگاه حقوقی و اداری مرتبط باشد. 

بعداز ۱۹ سال ریاست والنتین یوردانف بر فدراسیون کشتی بلغارستان، در سال ۱۳۹۶ نایب‌رییس کمیته‌ملی‌المپیک کشورش شد و هریستو مارینوف قهرمان کشتی‌فرنگی جهان،به ریاست فدراسیون‌کشتی بلغارستان انتخاب شد. 

قطعاً آرمن نازاریان قهرمان نامدار کشتی المپیک و جهان ارزش و اعتبار ویژه‌ای در کشتی بلغارستان و دنیا دارد، اما هیچ توضیحی پیرامون مسئولیت او در کشتی بلغارستان داده نشده، اگر او نایب رییس مارینوف هم باشد، امضای تفاهم نامه ما با بلغارها را معتبر ساخته و رسمی می‌کند ولی اگر او هم مثل گریشا گانچف اسپانسر و حامی مالی باشد، چگونه می توان به امضای او اعتبار حقوقی بخشید؟! حتی اگر همه منابع مالی این قرارداد هم از سوی او تامین بشود.

مگر می شود مثلاً رییس همراه اول به عنوان حامی مالی فدراسیون کشتی ایران، به جای علیرضا دبیر با روسای فدراسیونهای کشتی مثلاً گرجستان، اوکراین، روسیه و ..... تفاهم نامه همکاری امضاء کند؟!

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار