کد خبر: ۱۶۶۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مینو محرز محقق تیم پژوهش واکسن کوو ایران برکت در نشست خبری روند واکسیناسیون و ساخت واکسن کوو ایران برکت اظهار کرد: واکسن کوو ایران برکت مراحل کار آزمایی بالینی خود را تحت نظارت افراد علمی و استانداردهای بین‌المللی انجام داد.

وی افزود: جوان‌های زیادی ماه‌ها خانه نرفتند که واکسن باکیفیت و خوب در اختیار مردم قرار گیرد.

محرز با بیان اینکه کارخانه عظیمی راه‌اندازی شده که واکسن‌های لازم ایران را خواهد ساخت تا ما به واردات نیازی نداشته باشیم، اظهار کرد: همه دست به دست هم دادند که این پروژه با دقت پیش برود.

محقق تیم پژوهش واکسن کوو ایران برکت گفت: ما که ناظر این پروژه بودیم، به چشم دیدیم همه چیز به خوبی پیش رفت.

وی ادامه داد: پرستاران و پزشکان شبانه‌روز پیگیر داوطلبان تزریق بودند و همه چیز از نظر من عالی بود و بچه‌ها ممنون، عالی اجرایی کردید

محرز با بیان اینکه امیدوارم مردم هرچه زودتر از این واکسن استفاده کنند، گفت: در کشورهایی که واکسن زدند، همه چیز راه افتاده است و باید از مهرماه مدارس و دانشگاه‌ها بازگشایی شوند.

محقق تیم پژوهش واکسن کوو ایران برکت بیان کرد: اکنون کل دنیا با کمبود واکسن مواجهند. ما نمی‌توانستیم با تحریم این روند را زودتر شروع کنیم و به محض دریافت ویروسِ این واکسن از یک بیمار در اردبیل، واکسن‌سازی را آغاز کردیم.

وی با بیان اینکه این واکسن موثر است و امیدوارم مردم به‌زودی با آن واکسینه شوند، افزود: با توجه به نتایجی که تاکنون حاصل شده، ایمنی‌زایی و بی‌ضرر بودن واکسن کوو ایران برکت محرز شده است و از وزارت بهداشت درخواست دارم، در صورت صلاحدید، مجوز اورژانسی تزریق عمومی واکسن کوو ایران برکت به‌زودی صادر شود.

محرز گفت: بیشترین تجربیات واکسن‌سازی در آمریکا به دست آمد چون زودتر اقداماتشان را شروع کردند.

محقق تیم پژوهش واکسن کوو ایران برکت اظهار کرد: بسیاری خوشبین هستند که سالی یک بار واکسن مجدد تزریق شود، اما باز باید زمان بگذرد تا بتوانیم نتایح قطعی را اعلام کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار