کد خبر: ۱۶۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴
مسابقات لیگ جهانی والیبال در ایران صرف نظر از نتایج آن به لحاظ بسیج افکار عمومی و ایجاد هیجان و احساسات مردمی نشانگر قدرت بی بدیل تلویزیون است. رسانه ای که مدیریت درست آن هنوز قادر است هرگاه اراده کند عرصه مورد توجه مردم را به سمت و سوی موضوع خاصی منعطف یا متمرکز کند. زمانی طولانی فوتبال - که البته شرایط اجتماعی و اقتصادی نیز همراه و همپای آن حرکت می کند - در برهه ای مناظره های سیاسی انتخاباتی - که شهر را خلوت می کرد و حالا والیبال که حتی - در این مقطع زمانی- جای فوتبال را گرفته است. این واقعه اجتماعی چند نکته مهم را یاد آوری می کند :
1-تلویزیون هنوز قدرت بسیج افکار و احساسات مردم را دارد
2- فوتبال آنقدر ها هم که تبلیغ و ترویج می شود مهم نیست.علی رغم جایگاه رفیع و قدرت اقتصادی فوق العاده آن در جهان اگر تلویزیون حامی آن نباشد با دیگر ورزشها چندان تفاوتی ندارد. مقایسه کنید میزان برنامه ها و زمان هایی که تلویزیون در مقایسه با دیگر رشته های ورزشی در شبکه های مختلف به فوتبال اختصاص می دهد. همچنانکه مناظره های تلویزیونی هم می تواند جذابیت لازم را داشته باشد.
3- از قدرت تلویزیون می توان در عرصه های دیریاب،بهتر و مناسب تر استفاده کرد. اگر والیبال و مناظره های سیاسی در زمانی می تواند توجه مردم غیر متخصص را جلب کند شاید مناظره های علمی، اجتماعی و هنری هم بتواند قشر وسیعی از مخاطبان جدید را جذب کند.
این همه در مدیریت رسانه تلویزیون به کارگزاران و مدیران رسانه ها تأکید می کند در صورت عزم و تدبیر می توان شرایط را تغییر داد و رخوت و جمود را به خلاقیت و جذابیت و پویایی برنامه ها بدل کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: