کد خبر: ۱۶۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲
تعريف:سرعت گردش پول به زبان ساده عبارت است از تعداد دفعاتي كه پول در يك دوره زماني معين دست به دست مي‌شود. از همين تعريف ساده و يك خطي هم به سادگي مي‌توان متوجه شد كه سرعت گردش پول يك اصطلاح اقتصادي خارجي است چون پول در ايران چرك كف دست است و ما خيلي به پاكيزگي دست‌هاي‌مان اهميت مي‌دهيم پول را جيب به جيب مي‌كنيم.
انواع
سرعت گردش پول حلزوني: اين نوع سرعت گردش پول بيشتر مربوط به زماني مي‌شود كه هنوز ماه به نيمه نرسيده و حقوق شما به انتها رسيده و دقيقا از آن به بعد روزهاي ماه با سرعت حلزون سپري مي‌شوند، اما شما نگران نباشيد، چون حلزون حاوي الاستين است و براي پوست خوب است!
سرعت گردش پول حلقوي: اين مدل گردش پول زماني اتفاق مي‌افتد كه شما پول خود را وارد يك حلقه حلقوي مي‌كنيد به اين صورت كه شما حقوق را از شركت مي‌گيريد و آن را به عنوان اجاره بها به صاحبخانه پرداخت مي‌كنيد بعد صاحبخانه شما همان پول را به عنوان ماليات به دولت مي‌دهد و بعد دولت تصميم مي‌گيرد همان پول را به عنوان يارانه توليد به محل كار شما تزريق كند؛ اما دولت يارانه توليد را نمي‌دهد...
سرعت نور گردش پول: يك روز بعد از دريافت حقوق كه تا به خودتان مي‌آييد متوجه مي‌شويد كمتر از يك سوم حقوق‌تان باقي مانده است كه آن‌هم پول شارژ ايرانسل مخاطب خاص‌تان مي‌شود.
سرعت گردش پول در ساير كشورهاي جهان
چين: در چين كلا خبري از سرعت گردش پول نيست بلكه هرچه سرعت هست مي‌رود به صادرات كالاهاي چيني براي بقيه كشورها...
آمريكا: سرعت گردش پول در آمريكا به دو دليل خيلي بالاست. اول بخاطر اينكه بانك جهاني دم دست آنهاست، و ديگر اينكه بقيه كشورها را تحريم مي‌كند و سرعت گردش پول آنها كم مي‌شود.
كره جنوبي: سرعت گردش پول در اين كشور خيلي بالاست چون سرعت اينترنت بالايي دارند و پول را اينترنتي به گردش درمي‌آورند.
جزاير كومور: سرعت گردش پول در كومور به سرعت گردش پول در كشورهاي دوست و برادر وابستگي مستقيم دارد.
كشورهاي عرب حوزه خليج‌فارس: سرعت گردش پول در اين كشورها به سرعت اكتشاف، حفر، برداشت و فروش نفت آنها بستگي دارد.
تايلند: سرعت گردش پول در تايلند شايد زياد سريع نباشد اما كيفيت دارد...
ايران: سرعت گردش پول در ايران زياد نيست چون در ايران پول‌ها جيب به جيب مي‌شود و يك نفر مي‌آيد و پول را از جيب بقيه به جيب خودش مي‌گذارد يا همان نفر مي‌آيد و پول‌هاي مردم را از جيب آنها به جاي ديگري منتقل مي‌كند. پول است، دكل نفت كه نيست...
برچسب ها: پول ، حلزونی ، دولت
نام:
ایمیل:
* نظر: