کد خبر: ۱۶۸۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
سارا فلاحی با اشاره به نشست خود با وزیر علوم خبر داد:

 سارا فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت با اشاره به نشست خود با منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد: در این دیدار مسائل مهم در حوزه آموزش عالی به ویژه مسائل حوزه انتخابیه مطرح و مورد بررسی قرار گرفت؛ بر این اساس تصویب رشته‌های مختلف برای دانشگاه آزاد واحد ایلام و دانشگاه پیام نور را درخواست و وزیر نیز به معاونین خود دستور پیگیری درخواست را صادر کرد.

نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی افزود: هم‌چنین طی درخواستی کتبی، پیشنهادی عملیاتی و قابل توجه در خصوص رابطه آموزشی دانشگاه‌های آزاد و دولتی ارائه به وزیر علوم ارائه شد.

وی ادامه داد: در این پیشنهاد عنوان شد که دانشگاه‌های دولتی قسمتی از نیاز خود را در بخش جذب هیأت علمی از طریق انتقال اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد با حفظ سنوات و درجات علمی آن‌ها تامین کنند.

فلاحی یادآور شد: این مهم باعث می شود اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد که به دلیل ادغام واحدهای دانشگاه‌های آزاد با کمبود رشته، کمبود دانشجو و کاهش واحدهای درسی برای تدریس مواجه شده‌اند، فعال شوند و دانشگاه دولتی نیز با بار مالی کمتری اعضای هیأت علمی مجرب و با دانش را جذب می کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: این پیشنهاد نماینده به زودی از طریق کمیسیون آموزش مجلس پیگیری خواهد شد و در این کمیسیون مورد بحث و رسیدگی قرار خواهد گرفت./

پایان پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار