کد خبر: ۱۷۰۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) گفت: فکر میکنم سرمایه شستا به عددی حدود صدوهفتاد تا صدوهشتاد هزار میلیارد تومان برسد.

محمد رضوانی فر مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) در بازدید خود از باشگاه خبرنگاران جوان، در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،اظهار کرد: ما به مرحله‌ای رسیده ایم که می‌توانیم گزارش حسابرس و تایید بورس شرکت شستا را دریافت کنیم و این بزرگترین افزایش سرمایه‌ای است که می‌تواند در تاریخ بورس اتفاق بیفتد، فکر میکنم سرمایه شستا به عددی حدود صدوهفتاد تا صدوهشتاد هزار میلیارد تومان برسد.

وی افزود: بازار سرمایه، بورس، بانک و بیمه، خدمات اپراتوری با سرویس رایتل، نیروگاه برق با دو هزار مگابات، کانی‌های فلزی و غیر فلزی، تولید و توزیع دارو با ۲۵% در دست داشتن بازار تولید، همچنین حوزه نفت و گاز و پتروشیمی با درصدی بین ۸ تا ۹، لوازم خانگی و دامداری، هلدینگ سیمان و ساختمان حوزه‌های کاری شستا است که در آن به طور مستمر فعالیت داریم.

رضوانی فر بیان کرد: به جهت، جهت گیری‌های انجام شده در امنیت غذایی و ایجاد پدافند غیرعامل و در واقع توسعه متوازن در کشور در حال حاضر ۲۰ پروژه‌ی دامداری بزرگ با استعداد ظرفیتی در حدود ۱ میلیون تن شیر را در حال اجرا داریم.

وی عنوان کرد: هلدینگ سیمان و ساختمان نزدیک به ۳۰ درصد تولید سیمان در کشور در اختیار شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی ملقب به شستا است که رقمی بین ۳۱ تا ۳۲ میلیون تن در سال ظرفیت تولید داریم.


بیشتر بخوانید


رضوانی فر ادامه داد: شستا دارای ۱۶۶ شرکت مدیریتی و ۸۹ شرکت غیر مدیریتی است، که از مجموع شرکت‌های مدیریتی ۷۲ شرکت بورسی و ۹۴ شرکت غیر بورسی محسوب می‌شوند.

وی یادآور شد: از نظر تعداد ۴۵ درصد شرکت‌های شستا شامل بورس می‌شوند، اما از نظر ارزش ۹۱ درصد پرتفوی شستا در واقع بورسی است.

رضوانی فر بیان کرد: سال مالی شرکت‌های شستا ۲۹ اسفند ماه، هلدینگ‌ها پایان اردیبهشت و سال مالی شستا در ۳۱ خرداد به پایان می‌رسد.

وی افزود: سود خالص شستا در خرداد ماه سال ۹۷ از دو هزاروششصد به رقم ده هزار میلیارد تومان در سال ۹۸ و ۲۳ هزار میلیارد تومان سال گذشته رسیده است که میزان سود خالص در سال جاری نزدیک به ۳۳ هزار میلیارد تومان رسیده است.
در حال تکمیل...

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار