کد خبر: ۱۷۱۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶
امام جمعه شهرستان مهریز:
حجت الاسلام «محی الدینی» با بیان اینکه آمریکا نمی‌تواند مدعی حقوق بشر باشد، گفت: امروز بزرگترین ناقض حقوق بشر در تاریخ بشری، بزرگترین مدعی حقوق بشر است.

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، حجت الاسلام «محی الدینی» امام جمعه شهرستان مهریز در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با اشاره به خصوصیات شهید محراب آیت الله «صدوقی» (ره)، اظهار داشت: این شهید بزرگوار الگوی امام جمعه تراز انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه شهید «صدوقی» نمونه بارز مدیریت اجتماعی بود ادامه داد: شهید آیت‌الله «بهشتی» در سفری که به یزد آمده بود به نیرو‌های انقلاب توصیه می‌کرد: «یادتان باشد، هر کاری که می‌خواهید انجام دهید، باید طرف مشورت شما آیت الله صدوقی باشد.»
 
امام جمعه مهریز هوشمندی، جریان شناسی و ولایتمداری را از دیگر خصوصیات بارز شهید صدوقی دانست و افزود: رابطه، ارادت و محبت ایشان به حضرت امام راحل (رحمة الله علیه) ستودنی بود. امام (ره) چندین بار در سخنرانی‌های شان از ایشان تمجید کردند، خدمت به خلق، حضور جدی در عرصه خدمات اجتماعی و خدمت رسانی به اقشار جامعه و تلاش برای ایجاد و ترمیم اماکن عمومی، ساخت بیمارستان، مسجد، تاسیس صندوق قرض الحسنه و علاقه زیادی که به حضور در جبهه‌های دفاع مقدس داشت و به رزمندگان روحیه میداد از دیگر ویژگی‌های بارز ایشان بود.
 
آمریکا نه فقط در عرصه بین‌الملل بلکه در عرصه داخلی خود گرفتار افتضاحات حقوق بشری است
 
وی با اشاره به روز افشای حقوق بشر آمریکایی اذعان داشت: حقوق بشر این آموزه زیبایی و حیاتی امروز تبدیل به مهمترین ابزاری شده است که نظام سلطه برای اهداف سلطه گرانه خویش از آن برای فشار بر کشور‌های دیگر استفاده می‌کند که نماد بارز این رفتار وقیحانه حقوق بشر آمریکایی است.
 
امام جمعه شهرستان مهریز تصریح کرد: آمریکا نه فقط در عرصه بین‌الملل بلکه در عرصه داخلی خود بیشتر گرفتار افتضاحات حقوق بشری است. او حتی به خود مردمش هم رحم نکرد و حق آن‌ها را پایمال کرد. در عرصه بین الملل جنایت‌هایی بود که مستقیم یا غیر مستقیم آمریکا در آن‌ها دست داشت.
 
وی به چند وضعیت حقوق بشر آمریکایی در عرصه بین‌المللی اشاره کرد و گفت: ۱- مداخله در امور داخلی کشور‌ها اعم از عراق افغانستان و سوریه و جا‌های مختلف، در افغانستان ببینید چه بلایی سر مردم مظلوم می‌آید که باید افغان‌های عزیز ما خیلی هوشیار باشند، مسئولین آنجا باید هوشیار باشند، آمریکا دلش می‌خواهد یک بازی راه بیندازد در افغانستان، مخصوصاً شیعیان مظلوم افغانستان که بیشتر در معرض این خطر هستن، د این‌ها ظلم‌هایی است که آمریکا انجام می‌دهد. ۲- حمایت از تروریست‌های تکفیری، ۳- حمایت بی قید و شرط از رژیم سفاک صهیونیستی، دیدار‌های متعددی که با سران این کشور‌ها دارند، ۴- تحریم‌های ناجوانمردانه، حتی تحریم‌های دارویی علیه کشور عزیزمان ایران، اگر دم از حقوق بشر میزنید حتی دارو را شما تحریم کردید، ۵- حمله به هواپیمای مسافربری، ۶- جنایات سعودی‌ها علیه مردم یمن، ۷- ترور دانشمندان هسته‌ای، وقتی پشت برده آن‌ها را نگاه می‌کنید آمریکا و اسرائیل  هستند. ۸- شهادت سردار رشید حاج قاسم سلیمانی که داغ بزرگی بر ملت ما گذاشت ۹- حمایت و سکوت نسبت به جنایات و نقض حقوق بشری سعودی‌ها علیه مردم مظلوم یمن از جمله موارد حقوق بشر آمریکایی در عرصه بین‌المللی است.
 
آمریکا نمی‌تواند مدعی حقوق بشر باشد
 
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مهریز با بیان اینکه امروز بزرگترین ناقض حقوق بشر در تاریخ بشری بزرگترین مدعی حقوق بشر است که خود آمریکاست افزود: شهادت آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از یارانش، شهادت آیت‌الله صدوقی و ترور ناجوانمردانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در تهران حوادثی است که توسط منافقین انجام شده که امروز هم مورد حمایت آمریکاست، لذا آمریکا نمی‌تواند مدعی حقوق بشر باشد.
 
وی با اشاره به روز قلم، به همه نویسندگان، خبرنگاران، دانشمندان و کسانی که با قلم سر و کار دارند و قلم می‌زنند و هدایت جامعه را بر عهده دارند این روز را تبریک گفت و اظهار داشت: در بیانات مقام معظم رهبری اشاره شده است که کسی که قلم به دست می‌گیرد، باید تقوا، عفاف و انصاف را نسبت به دیگران رعایت کند و در نوشته‌ها، در مکتوبات فضای مجازی با آبروی کسی بازی نکنیم و دروغ ننویسیم.
 
حجت‌الاسلام «محی‌الدینی» همچنین به منتخبین شورای شهر و روستا تذکر داد و گفت: به انتخاب شهردار خوب و دهیار خوب برای منطقه باشید. در مهریز بحث شهرسازی کار زیاد دارد و رکورد دار کشور در بحث تعویض شهردار هستیم و ۲۳ شهردار داشتیم که آخرین شهردار هم استعفا داد.
 
وی با اشاره به دورکاری در ادارات تذکر داد: کار مردم در هر صورت باید صورت بگیرد، خدای ناکرده مردم رنج نبرند از این  مسائل، اصناف باید حمایت شوند، نظارت بر روی اصناف باید قوی باشد، روی قیمت‌ها باید نظارت باشد.
 
امام جمعه مهریز با اشاره به روز دحوالارض گفت: روزی است که نخستین خشکی از زیر آب سر بر آورد و سپس گسترش یافت از حضرت علی نقل شده است اول رحمتی که از آسمان به زمین نازل شد در این روز بود اگر کسی این روز را روزه بگیرد و آن را عبادت کند پاداش عبادت یک صد سال را دارد.
 
انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار