کد خبر: ۱۷۱۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۶
حسن رزمیان مقدم،رئیس فراکسیون حقوق شهروندی مجلس گفت: شهردار آینده تهران نباید وابستگی جریانی، جناحی و یا نهادی خاصی داشته باشد. چرا که این نگرانی وجود دارد که نگاه جناحی و یا نهادی او بر مدیریت شهری تاثیرگذار باشد ،به جای آنکه دنبال تامین رضایت شهروندان باشد بیشتر به دنبال تحقق اهداف جریان یا آن نهاد خاص خواهد بود.

رزمیان مقدم، نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار فارس گفت: تهران پایتخت کشورو به نوعی ام القرای جهان اسلامی محسوب می شود،بنابراین خیلی مهم است که مدیریت این کلان شهر چه فردی با چه شاخص ها و معیارهایی باشد. درواقع نمی توان از تاثیرگزاری تهران بر دیگر شهرها چشم پوشی کرد. پس مدیریت شهری این کلان شهر شاید بیش از دیگر شهرها باشد.

رزمیان مقدم با اشاره به ضرورت تعیین شاخص ها و معیارهای ویژه برای  انتخاب شهردار آینده تهران از سوی منتخبان دوره ششم شورای شهر تهران،خاطرنشان کرد: شهردار آینده تهران باید فردی مجرب وآشنا به مدیریت شهری باشد. یعنی تخصص لازم را برای سکان داری این بخش از مدیریت کلان را داشته باشد،وقتی تاکید می شود که منتخب مدیریت شهری باید مجرب باشد به این معناست که در مدیریت شهردی دارای تجربه باشد  و رزومه عملکردی موفق باشد. 

وی با تاکید بر اینکه  با توجه به اصول و اساس گام دوم انقلاب ،ضروری است که شهردار آتی تهران از بین جوانان ارزشی و جهادی انتخاب شود،افزود: از آنجا که تهران پرجمعیت ترین شهر کشور است سالانه حجم بالایی از جمعیت مهاجر کشور را در خود جایی می دهد، بنابراین شهردار آینده  باید برای امور اجتماعی و فرهنگی این کلان شهر برنامه های مدونی داشته باشد. 

این نماینده مجلس با تاکید برمستقل بودن شهردار آینده تهران گفت: شهردار آینده تهران نباید وابستگی جریانی، جناحی و یا نهادی  داشته باشد و ضروری است چهره ای مستقل برای کرسی شهرداری تهران انتخاب شود تا بتواند نیازهای همه طیف ها و اقشار را نمایندگی کند.خود را بر مدیریتش تاثیر بدهد. 

رئیس فراکسیون حقوق شهروندی مجلس در ادامه در واکنش به اخباری که حکایت از پیشنهاد برخی چهره های نظامی برای نشستن بر صندلی شهرداری تهران دارند ،تصریح کرد: نظامی بودن را نمی توان ضعف فرد دانست اما باید توجه داشته باشیم که آیا او می تواند در مدیریت شهراری موفق باشد، درواقع مشکل درست جایی است که او زمانی وارد مدیریت شهری شود دیدگاه های نظامی و نهادی را وارد آنجا کند و دیدگاه ها نظامی اش را به مدیریت شهری تسری دهد.

او افزود:شهروندان و کارشناسان عرصه مدیریت شهری دقیقا نگران این موضوع و احتمال هستند که نگاه نظامی گری وارد مدیریت شهری شود. یا به قول معروف  فردی خارج از مجموعه با یک اتوبوس نیرو وارد شهرداری شود وهمه مشاوران و معاونان خودش را از نیروهای هماهنگ با خود انتخاب کند چرا که شناختی از بدنه مدیریت شهری ندارد و خواسته یا ناخواسته این آسیب را به بدنه شهرداری وارد می کند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار