کد خبر: ۱۷۱۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۷
منتخب ششمین دوره شورای شهر تهران گفت: اعضای شورای شهر همچنان درگیر معیارها و شاخص های انتخاب شهردار هستند ، این شاخص های تعیین می کنند که چه کسی شهردار آینده تهران شود نه نهادهای بالادستی و یا جناح های سیاسی.

علی اصغر قائمی، منتخب ششمین دوره شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار فارس گفت: اعضای شورای شهر در تصمیمات خود کاملا مستقل عمل خواهند کرد و اینکه گفته می شود لابی هایی از سوی برخی نهاد ها و یا افراد برای انتخاب شهردار با منتخبان صورت گرفته کذب است و نباید به این دست شایعه پراکنی ها توجه کرد. 

قائمی در ادامه خاطرنشان کرد: شورای شهر طبق قانون حق دارد که شهردار آینده را انتخاب کند. در این دوره اعضای شورای شهر ششم برای انتخاب شهردار یکسری شاخص ها و معیارها را برای شهردار آینده تعیین کرده اند که بزودی نهایی خواهد شد.

وی درباره روند تعیین معیارهای شهردار آینده تهران افزود: ممکن است شاخص ها را اعضا پیشنهاد دهند یا از سوی شخص ثالثی مطرح شود یا حتی خود فرد کاندید شهرداری مطرح کند. اما در نهایت این اعضا هستند که شهردار آینده را انتخاب می کنند. با این حال باید توجه داشت که منتخبین شورای شهر ششم هنوز واردبررسی  مصادیق نشده اند و همچنان در حال بررسی و نهایی سازی معیارها هستند.

به گفته  این منتخب ششمین دوره شورای شهر تهران تسلط برمدیریت شهری، شفافیت در عملکرد اقتصادی،فساد ستیزی و داشتن قدرت تعامل  با دولت و مجلس و همچنین داشتن رویکرد مردم محوری در عرصه مدیریت شهری از جمله معیارهای مورد تاکید و اجماع 21 منتخب شورای شهر است .

وی در ادامه در واکنش به اینکه در برخی خبرها آمده است تلاش هایی در حال  انجام است که شهردار آینده  پایتخت بیرون از مجموعه شهرداری و دایره مدیریت شهری باشد،گفت:این سخنان بیشتر بر اساس حدس و گمان است و هیچ قطعیتی درباره آنها وجود ندارد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار