کد خبر: ۱۷۱۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۱
معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق فارس گفت: همراهی تمام مشترکان درمدیریت مصرف برق می‌تواند احتمال کاهش و حذف خاموشی‌ها را در پی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حمیدرضا جلایر با بیان این مطلب افزود: روزهای آینده، روزهای بسیار سختی پیش‌رو داریم اما با همکاری و همراهی هم مشترکان در بخش های مختلف و شهروندان می‌توان از شرایط کنونی و بحران‌های پیش‌رو با موفقیت و کمترین خاموشی های احتمالی عبور نماییم. وی با بیان اینکه همزمان با افزایش دما، میزان مصرف برق افزایش و پیک بار رشد می‌یابد و سقف مجاز این شرکت تحت تاثیر این شرایط قرار می گیرد، از مشترکان خواست تا با رعایت الگوی مصرف بهینه، در تامین برق پایدار این شرکت را یاری نمایند تا شاهد قطعی برق ناشی از مدیریت اضطراری بار نباشیم.

جلایر، با اشاره به افت شدید ذخایر آب سدهای کشور به دلیل کاهش بارندگی‌ها، افزود: مصرف بهینه در این روزها باید به عنوان یک اولویت اساسی مدنظر باشد تا بدون دغدغه و نگرانی از تابستان پر مصرف سال جاری عبور کنیم.

وی با بیان اینکه بهره‌وری و درست مصرف کردن به‌معنی مصرف نکردن یا کم مصرف کردن نیست، افزود: با اعمال شیوه‌ها و راهکارهای ساده اما تاثیرگذار می‌توان از انرژی برق، مصرف صحیح و بهینه داشت.

جلایر، تنظیم کولرهای گازی روی 25 و بالاتر، استفاده از دور کند کولرهای آبی، عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی غیرضرور در ساعات اوج بار (بین ساعت 12 تا )18 هر روز و استفاده از نور طبیعی روز را از جمله راهکارهای موثری عنوان کرد که می توان با به کارگیری آنان ضمن رعایت مدیریت مصرف انرژی برق، از بروز خاموشی های مدیریت اضطراری بار نیز جلوگیری به عمل آورد.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، به برنامه خاموشی های مدیریت اضطراری بار نیز اشاره کرد و گفت: برنامه خاموشی های مدیریت اضطراری بار در سایت شرکت توزیع نیروی برق استان به آدرس: www.farsedc.ir در بخش اطلاعیه جهت اطلاع شهروندان 26 شهرستان تابعه این شرکت، به تفکیک، قابل دسترسی و مشاهده می باشد.

این مسئول یادآور شد: هر مشترک با دریافت اولین خاموشی و اطمینان از اینکه خاموشی مدیریت اضطراری بار می باشد، با مراجعه به جدول و تطابق روز و ساعت نسبت به شناسایی گروه (منزل/محل کار) خود اقدام نموده و پس از شناسایی، از جدول فوق برای بقیه ساعات و ایام هفته استفاده نماید. جلایر در خصوص  بروز خسارت به وسایل برقی نیز توضیح داد: مشترکان در صورت بروز خسارت به وسائل برقی ناشی از خاموشی های مدیریت اضطراری بار می توانند از طریق سایت http://bime.tavanir.org.ir  نسبت به ثبت خسارات اقدام نمایند.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، مشارکت مشترکان در بخش های مختلف صنعتی،کشاورزی، تجاری، اداری و خانگی در برنامه‌های مدیریت مصرف برق سال 99 را ارزشمند دانست و ابراز امیدواری کرد با تداوم این همکاری، پیک تابستان 1400 با کمترین خاموشی احتمالی سپری شود.

انتهای پیام/س

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار