کد خبر: ۱۷۱۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۱
کارشناس هواشناسی گفت: از چهارشنبه تا شنبه دمای هوا در نوار شمالی کشور حدود ۵ تا ۷ درجه کاهش می یابد.

صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با بیان اینکه بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی امشب برای نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان، رگبار رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود گفت: در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه علاوه بر سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان در جنوب استان فارس احتمال رگبار و رعد وبرق پراکنده وجود دارد.

او ادامه داد: همچنین از بعد ازظهر روز چهارشنبه تا روز شنبه به سبب نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان ، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود و در این مدت دریای خزر مواج است.

ضیائیان بیان کرد: از روز چهارشنبه تا روز شنبه دما در نوار شمالی کشور به طور محسوسی حدود ۵تا ۷ درجه کاهش خواهد یافت.

او اظهار کرد: در نیمه شرقی کشور به ویژه در منطقه زابل سرعت وزش باد افزایش می‌یابد و از روز پنجشنبه تا روز جمعه نیز در بخش‌هایی از استان‌های سمنان، جنوب تهران، شرق اصفهان، یزد، قم، مرکزی و بخش‌هایی از جنوب غرب کشور وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی بیان کرد: در مناطق مستعد احتمال خیزش گردو خاک و کاهش کیفیت هوا وجود دارد. همچنین در سه روز آینده شرق دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.

ضیائیان درباره آب و هوای تهران هم گفت: فردا آسمان تهران صاف گاهی همراه با وزش باد است. بیشترین دمای تهران ۴۱ درجه و کمترین آن ۳۰ درجه خواهد بود.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار