کد خبر: ۱۷۲۹۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱
فارس نوشت: معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از امروز تا سه‌شنبه ‌۲۹ تیر در سیستان و بلوچستان وقوع طوفان شن، خیزش گردوخاک، کاهش دید، تاخیر در پروازها، کاهش کیفیت هوا و اختلال در تردد جاده‌ای پیش‌بینی می‌شود.

محمد اصغری در تشریح وضعیت جوی کشور اظهار داشت: در ساعات بعدازظهر و اوایل امشب در برخی نقاط بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، کرمان،‌ فارس، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خوزستان و یزد همچنین غرب خلیج‌فارس وزش باد شدید موقت و رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: روز دوشنبه ۲۸ تیر در همه استان‌هایی که ذکر شد غیر از یزد بارش‌ها با شدت کمتر ادامه دارد. 

* افزایش تدریجی دما در اغلب شهرها تا پایان هفته

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از امروز تا پایان هفته در اغلب مناطق کشور روند دما به صورت افزایشی خواهد بود.

اصغری گفت: روز آینده در شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل و در استان‌های مازندران، گیلان و ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین،‌ البرز، تهران، زنجان و سمنان و شمال استان تهران رگبار و باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

* هشدار طغیان رودخانه‌های فصلی و جاری شدن روان آب‌ و انسداد جاده‌ها در ۵ استان

وی با اشاره به بارش شدید باران و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید، خیزش گردوخاک و احتمال تگرگ در برخی مناطق گفت: این شرایط جوی امروز یک‌شنبه  ۲۷ تیر در فارس، بوشهر، هرمزگان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد و فردا دوشنبه ۲۸ تیر در جنوب کرمان و شمال هرمزگان حاکم است.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: در این راستا طغیان رودخانه‌های فصلی، جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، آب گرفتگی معابر، برخورد صاعقه، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی و انسداد موقت جاده‌ها، بروز خسارت به محصولات کشاورزی و تخریب سازه‌های سست و موقت، محتمل است.

اصغری افزود: در این راستا توصیه‌ می‌شود اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با خطراتِ ناشی از ناپایداری‌های جوی، تقویت سازه‌های موقتی و اجتناب از صعود به ارتفاعات و چرای دام‌ در مراتع مرتفع و مسیل‌ها، در دستور کار باشد.

* هشدار طوفان شن و کاهش کیفیت هوا و تاخیر در پروازهای سیستان و بلوچستان

وی با اشاره به وزش باد شدید، گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در برخی نقاط کشور، گفت: این شرایط جوی روز یک‌شنبه ‌۲۷ تیر در شمال سیستان و بلوچستان، روز دوشنبه ‌۲۸ تیر در شمال سیستان و بلوچستان و روز سه‌شنبه ‌۲۹ تیر در شمال سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: بر این اساس وقوع طوفان شن، خیزش گردوخاک، کاهش دید، تاخیر در پرواز احتمالی، کاهش کیفیت هوا، اختلال در تردد جاده‌ای و خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی، پیش‌بینی می‌شود.

اصغری اضافه کرد: در این راستا توصیه‌ می‌شود خودداری از تردد غیر ضروری برای همه گروه ها، احتیاط در تردد جاده‌ای، محکم کردن سازه‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی و احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان‌های نیمه کاره، در دستور کار باشد.

* آسمانی صاف تا نیمه‌ابری در پایتخت

وی افزود: سه‌شنبه ۲۹ تیر در جنوب سیستان و بلوچستان و کرمان و فارس همچنین برخی نقاط بوشهر و هرمزگان بارش پراکنده، رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و این شرایط روز چهارشنبه ۳۰ تیر در هرمزگان و جنوب کرمان حاکم است. 

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: از سه روز آینده در برخی نقاط استان‌های سمنان، خراسان‌ رضوی، شمال سیستان و بلوچستان و جنوب یزد در برخی ساعات وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

اصغری در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده ۲۸ تیر صاف در بعدازظهر نیمه‌ابری همراه با وزش باد و گاهی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۷ و ۲۶ درجه خواهد بود.

وی اضافه کرد: فردا شهرکرد و همدان با کمینه دمای ۱۵ درجه بالای صفر خنک‌ترین مراکز استان و اهواز با بیشینه دمای ۴۷ درجه گرمترین مرکز استان خواهد بود.

۴۷۲۳۱

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار