کد خبر: ۱۷۵۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵
امام جمعه موقت دامغان:
حجت‌الاسلام «جیرانی» با اشاره به کودتای ۲۸ مرداد گفت: آمریکا همواره به دنبال ضربه زدن به استقلال، آزادی و کرامت انسانی ملت ایران بوده است.

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، حجت الاسلام «عباسعلی جیرانی» امام جمعه موقت دامغان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دامغان در مصلی امام خمینی (ره) این شهر اظهار داشت: ۲۸ مرداد سالروز کودتای آمریکا علیه ملت ایران است؛ اما در حقیقت آمریکا همواره به دنبال ضربه زدن به استقلال، آزادی و کرامت انسانی ملت ایران بوده است.

وی به جنایت‌های آمریکا در ایران در دوران قبل از انقلاب اشاره کرد و افزود: کودتای ۲۸ مرداد به عنوان یکی از جنایت های آمریکا شناخته می‌شود که در حقیقت علیه مصدق نبود، بلکه برای محروم کردن ملت مظلوم ایران بود. 

امام جمعه موقت دامغان گفت: شهادت دانشجویان در ۱۶ آذر ۱۳۳۲، تاسیس «ساواک» که جنایت‌های بسیاری انجام داد و روی بشریت را سیاه کرد و تحمیل کاپیتولاسیون و تحقیر ملت ایران، از دیگر جنایت‌های آمریکا قبل انقلاب علیه ایرانیان است. 

جیرانی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز جنایت و دخالت های آمریکا بسیار زیادتر از قبل شد که تبدیل سفارتخانه آمریکا به لانه جاسوسی، کودتاهای مختلف، حمایت از تجزیه‌طلبان، تحریک صدام برای حمله به ایران و کمک های مالی و تسهیلاتی به صدام، از جمله این جنایت‌ها بود. 

وی اضافه کرد: مصادره بیش از چهل‌ساله اموال ایران توسط آمریکا، حمله به کشتی و سکوهای نفتی، ساقط کردن هواپیمای مسافربری با ۲۹۰ مسافر، اعمال تحریم‌های ظالمانه، تهاجم فرهنگی، جنگ نرم علیه ملت ایران و تهدید مستمر به جنگ، جنایت‌های آمریکاست.

امام جمعه موقت دامغان در بخش دیگری ازسخنان خود به ماه محرم اشاره و بیان کرد: زنده نگه‌داشتن نهضت اباعبدالله (ع) و حضور و اقامه مجلس عزاداری جزو تعظیم شعائر الهی است و باید سعی شود حضور در این محافل با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی همراه باشد. 

جیرانی همچنین با اشاره به ۲۶ مردادماه، سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی گفت: آزادگان افرادی صبور، راضی به مقدرات الهی، فداکار، ایثارگر، مخلص و ولایتمدار هستند که با سختی در برابر دشمن ایستادگی کردند و عزت‌مندانه به میهن بازگشتند. 

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار