کد خبر: ۱۷۵۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰
در گفت‌وگو با کارشناس بازار سرمایه مطرح شد؛
میرمعینی در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، وضعیت بازار را منطقی‌تری دانست و اظهار داشت فعالان بازار رفتار پخته‌تری در معاملات دارند.

اقتصادآنلاین- هانا پاکمند؛ در روزی که گذشت شاخص کل بورس اوراق بهادار به روند صعودی خو را قطع کرد و حدود چهار هزار واحد افت کرد. به این ترتیب شاخص کل در ارتفاع یک میلیون و ۴۸۰هزار واحدی قرار گرفت. برای تحلیل آینده بازار سرمایه، با یکی از کارشناسان این بازار به گفت‌و‌گو پرداختیم.

میرمعینی، کارشناس و فعال بازار سرمایه، در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، با اشاره به وضعیت بازار گفت: پس از ریزش اخیر بازار، روند منطقی‌تری در بازار شکل گرفته و فعالان بازار رفتار پخته‌تری در معاملات دارند. وی همچنین افزود: حجم و ارزش معاملات نیز این تغییر رفتار را تایید میکند و تاثیر آن بر سهام شرکتها کاملا آشکار است. در روزهای اخیر هم سهام شرکتهای شاخص ساز به دلیل ریسک پایین و همچنین تاثیر پذیری از قیمتهای جهانی و نرخ ارز، مورد اقبال و توجه سهامداران بوده اند.

وی در خصوص آینده بازار نیز گفت: اگر تنش سیاسی خاصی پیش نیاید، احتمالا در روند رشد باقی خواهیم ماند اما روند رشد متعادل‌تری را طی خواهیم کرد. برای مثال سرانجام برجام و کابینه اقتصادی جدید تاثیر به سزایی بر این روند خواهند گذاشت.

میرمعینی در خصوص انتخاب وزیر اقتصادی جدید گفت: وزیر اقتصاد به تنهایی نمی‌تواند بر روند بازار تاثیر بگذارد. تنها در صورتیکه تمام اعضای کابینه اقتصادی اقدامی انجام دهند، بازار تاثیر خواهد پذیرفت.

وی افزود صنایعی را میتوان برای سرمایه‌گذاری انتخاب نمود که ترکیبی از صنایع کم ریسک و پرریسک باشد. معینی به چینش پرتفوی شخصی خود نیز اشاره کرد، پرتفوی وی شامل چهار صنعت است که به تفکیک ۲۰درصد به صنعت پتروشیمی، ۲۰درصد به صنعت معادن، ۴۰درصد به صنعت خودرو و ۲۰درصد به را به صندوق‌های با درآمد ثابت اختصاص داده شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار