کد خبر: ۱۷۵۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۴:۲۷
ارتش فیلیپین از حمله به مخفیگاه چریک‌های کمونیست در مرکز این کشور و کشته شماری از آن‌ها خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش فیلیپین روز دوشنبه اعلام کرد که نیروهای این کشور در حمله به مخفیگاه چریک‌های کمونیست در مرکز فیلیپین، ۱۶ نفر از آن‌ها را کشتند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، سخنگوی ارتش در فیلیپین گفت به دنبال جمع آوری اطلاعات از کمینگاه چریک‌ها، نیروهای ارتش واردعمل شدند. سخنگوی ارتش فیلیپین با توصیف این عملیات گفت: «نبرد واقعاً شدید بود، به همین دلیل ما پشتیبانی آتش توپخانه و پشتیبانی هوایی گرفتیم.»

دولت «رودریگو دوترته»، رئیس جمهور این کشور تلاش‌های خود را برای سرکوب شورش‌ها به رهبری مائوئیست‌ها، یکی از طولانی‌ترین شورش‌های جهان، که منجر به کشته شدن بیش از ۴۰ هزار نفر شد، افزایش داده است.  در ماه مارس، او به پلیس و ارتش دستور داد تا شورشیان کمونیست را بکشند.

شاخه مسلح حزب کمونیست فیلیپین ۲۵۰۰۰ جنگجوی مسلح داشت، اما اکنون حدود ۳۰۰۰ نفر در اختیار دارد.حزب کمونیست فیلیپین به اندازه جدایی‌طلبان مناطق جنوبی این کشور خشونت‌ طلب نیستند. 

شاخه مسلح حزب کمونیست فیلیپین در مبارزه با نیروهای ژاپن در جنگ جهانی دوم فعال بود. پس از جنگ و با استقلال فیلیپین از آمریکا، این چپگرایان به حاشیه رانده شده و شورشیان مسلح سرکوب شدند. در سال ۱۹۶۸ حزب کمونیست فیلیپین در زادروز «مائو ژدونگ» احیا شد و مبارزه دنباله‌دار خلق را به عنوان شعار خود قرار داد. گروه‌های شورشی مائویست در ۶۹‬ نقطه از ۱۸‬ استان فیلیپین فعال و پراکنده هستند و برای برقراری دولت مائویستی در جنوب این کشور با دولت مرکزی  از چهار دهه گذشته تاکنون می‌جنگند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار