کد خبر: ۱۷۶۴۷۹
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵
گروه استان ها-آلوده شدن ۹۸۰ نفر دیگر در یک شبانه‌روز به ویروس کرونا و جان باختن ۳۱ نفر در همان روز، نشان می‌دهد که وضعیت سلامتی در آذربایجان‌غربی اسفبار و نگران کننده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  ارومیه، آلوده شدن 980 نفر دیگر در یک شبانه‌روز به ویروس کرونا و جان باختن 31 نفر در همان روز، نشان می‌دهد که وضعیت سلامتی در آذربایجان‌غربی اسفبار و نگران کننده است.

در این راستا باز هم ارومیه درصدر فوتی‌ها با 12 نفر قرار گرفت در حالی که دو روز پی در پی پیش از آن نیز، همین عدد 12 نفر قربانی را به نام خود ثبت کرده بود.

این در حالی است که چندی پیش بیماران کرونایی در بیمارستان های سطح استان به دنبال دارو و درمان خود بودند که اخیرا مسئولان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی قول حل این مشکل و تامین نیازهای دارویی بیماران را در روزهای آینده داده است.

هم اکنون آذربایجان‌غربی در کنار استان‌هایی همچون آذربایجان‌شرقی، خراسان رضوی و جنوبی، کرمانشاه، کردستان، لرستان، زنجان، چهارمحال و بختیاری، مرکزی، قزوین و کهگیلویه و بویراحمد جزو استان‌هایی با روند صعودی بیماری کرونا قرار دارد.

روند تند شیوع کروناویروس، حجت الاسلام سیدسلمان ذاکر یکی از نمایندگان ارومیه در مجلس شورای اسلامی را بر آن داشت که اخیرا از بیمارستان امام خمینی(ره) بازدیدی داشته باشد.

یکی از پرستاران این بیمارستان اظهار داشته که تخت و فضای کافی مخصوص بیماران کرونایی در استان وجود نداشته و با توجه به افزایش بیماران کرونایی و مراجعات آنان، از بخش اورژانس بیمارستان، تخت ها به بیماران اختصاص یافته و در نتیجه تختی برای بیماران اورژانسی باقی نمی ماند.

از آن سو نیز متاسفانه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی ارتباط چندان مطلوبی با رسانه‌ها نداشته و پاسخگو نیستند و باید برای گرفتن حتی یک گزارش ساده کرونایی، ساعت‌ها، روزها و هفته‌ها معطل پاسخگویی و هماهنگی‌ها و بروکراسی زائد اداری شد.

این در حالی است که در صورت همکاری این دانشگاه با اصحاب رسانه و رساندن اخبار صحیح و به موقع، اخبار کذب و حاشیه برای تشویش اذهان عمومی در رابطه با کروناویروس به وجود نمی آید.

با وجود اینکه از هفته‌های گذشته برای کنترل بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی ساعات کاری ادارات تغییر یافته و محدود شده بود اما اخیرا ساعت کاری جدید دستگاه‌های اجرایی آذربایجان‌غربی ابلاغ شده و معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری آذربایجان غربی اظهار داشته که با توجه به مصوبات ستاد ملی کرونا، ساعات کار کلیه دستگاه‌های اجرایی استان از اول شهریورماه و از هفت و 30 دقیقه صبح آغاز و 14 و 30 دقیقه خاتمه می یابد و تعطیلی روز پنجشنبه لغو شده است.

کاظم خبازی همچنین بیان کرده که در راستای مدیریت بیماری کرونا و اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های متناسب با وضعیت روند بیماری کووید 19، سازمان اداری و استخدامی کشور در خصوص تشکیل جلسات و نحوه فعالیت دستگاه‌های اجرایی و ادارات در وضعیت های زرد، نارنجی و قرمز لازم الاجرا است.

وی خاطرنشان کرده که مسئولیت حسن اجرای بخشنامه فوق الذکر بر عهده بالاترین مسئول دستگاه اجرایی و رده متناظر شهرستانی است.

انتهای پیام/7548/ ز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار