کد خبر: ۱۷۶۵۳۳
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۰
در خرداد امسال  نشست و برخاست هواپیماها ۲۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خرداد امسال  نشست و برخاست هواپیماها ۲۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته به طوری که در خرداد ماه امسال اعزام و پذیرش مسافر ۱۱ درصد نسبت به خرداد سال گذشته افزایش داشته است.

همچنین در خرداد امسال  ارسال و پذیرش بار و پست ۲۱ درصد نسبت به ماه مشابه سال گذشته، رشد داشته است.

در پایان فصل بهار امسال در ۵۲ فرودگاه کشور ۷۷هزار و ۲۱۱ نشست و برخاست ثبت شد، همچنین اعزام و پذیرش مسافر، ۵ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۹۷۵ نفر و ارسال و پذیرش بار و پست ۵۲ میلیون و ۵۱۴ هزار و ۷۰۶کیلوگرم ثبت شد.

بر اساس جداول و نمودار‌های آماری پرواز‌های داخلی، سال گذشته در سه ماهه ۹۹، میزان ۴۵ هزار و ۹۷۴ فروند نشست و برخاست، ۴ میلیون و ۱۴۵ هزار و ۳۸ نفر اعزام و پذیرش مسافر و ۳۱ میلیون و ۴۶۳ هزار و ۹۲۴ کیلوگرم ارسال و پذیرش بار و پست در فرودگاه‌های کشور ثبت شده بود که به ترتیب در حوزه نشست و برخاست، امسال ۶۴ درصد رشد، در حوزه اعزام و پذیرش مسافر ۴۳ درصد رشد و در حوزه ارسال و پذیرش بار و پست ۶۷ درصد رشد ثبت شد.

۳ فرودگاه پرترافیک کشور در بهار ۱۴۰۰

بنابراین گزارش در سه ماهه امسال بیشترین نشست و برخاست در فرودگاه مهرآباد با ۲۸ هزار و ۶۳۰ فروند پرواز ثبت شد و پس از آن فرودگاه مشهد با ۱۰ هزار و ۲۳۶فروند و فرودگاه شیراز با ۶۳هزارو ۶۳ فروند نشست و برخاست در رتبه‌های بعدی قرار داشتند.

 

رشد ۶۶ درصدی پرواز‌های عبوری در پایان بهار ۱۴۰۰

در خرداد امسال پرواز‌های عبوری ۶۶ درصد نسبت به ماه مشابه سال ۹۹ افزایش داشته است، در اردیبهشت ۱۴۰۰ میزان ۱۰ هزار و ۸۴ پرواز عبوری از آسمان کشور داشتیم که این رقم در فروردین ۱۴۰۰، رقم ۱۱ هزار و ۴۲۶ پرواز عبوری بوده است.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: حمل ونقل ، هواپیما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار