کد خبر: ۱۷۷۲۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۳:۵۳
هفته سوم مسابقات فوتبال لیگ برتر انگلیس امروز (شنبه) با برگزاری ۷ دیدار آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،هفته سوم مسابقات فوتبال لیگ برتر انگلیس امروز (شنبه) با برگزاری ۷ دیدار آغاز می‌شود که در مهمترین بازی‌ها منچستر سیتی به مصاف آرسنال می‌رود و لیورپول پذیرای تیم چلسی خواهد بود.

منچسترسیتی - آرسنال

در اولین دیدار از هفته سوم لیگ برتر انگلیس از ساعت ۱۶ تیم‌های منچسترسیتی و آرسنال در ورزشگاه اتحاد رو در روی هم خواهند ایستاد.

منچستر سیتی، قهرمان فصل گذشته لیگ جزیره با این که شروع خوبی نداشت و در دیدار هفته اول برابر تاتنهام یک بر صفر شکست خورد، هفته دوم در دیدار برابر نوریچ سیتی قدرت نمایی کرد و ۵ بر صفر مهمان خود را در هم کوبید؛ اما در آن سوی میدان آرسنالی قرار دارد که در ۲ هفته اول نتوانسته است هیچ امتیازی کسب کند.

تیم میکل آرتتا، سرمربی آرسنال، نه تنها در ۲ بازی اول متحمل ۲ شکست پیاپی شده بلکه حتی نتوانسته است دروازه حریفان را باز کند و حالا بدون امتیاز در رتبه نوزدهم جدول بیست تیمی لیگ برتر انگلیس جای گرفته، اتفاقی که در ۱۱۸ فصل حضور این تیم در رقابت‌های لیگ‌های سطوح مختلف فوتبال انگلیس بی‌سابقه بوده است.

سوابق رویارویی ۲ تیم

  • منچسترسیتی در ۱۱ بازی گذشته خود در لیگ برتر برابر آرسنال بدون شکست بوده و ۹ پیروزی و ۲ تساوی داشته است. این تیم با هدایت گواردیولا از ۳۰ امتیاز ممکن برابر آرسنال ۲۸ امتیاز کسب کرده است.
  • آرسنال هر ۸ بازی آخر خود در لیگ برابر چلسی را واگذار کرده است.
  • منچسترسیتی در ۶ بازی از ۷ بازی آخرش (از جمله چهار بازی آخر) در لیگ برابر آرسنال دروازه خود را بسته نگه داشته است.
  • ‏ آرسنال در ۶ بازی آخر خود برابر قهرمانان فصول گذشته لیگ برتر انگلیس شکست خورده و در هر یک از پنج بازی آخر سه گل دریافت کرده است. این تیم از ۱۷ بازی آخر خارج از خانه برابر قهرمان فصل‌های گذشته فقط یک بازی را برده است.
  • منچسترسیتی هر دو بازی خانگی آخر خود را با نتیجه ۵ بر صفر برده است.

لیورپول – چلسی

در دیگر بازی مهم امروز از ساعت ۲۱ لیورپول در ورزشگاه آنفیلد میزبان تیم چلسی انگلیس خواهد بود.

هر ۲ تیم فصل جدید را بسیار خوب شروع کرده و ۲ پیروزی پیاپی را به دست آورده اند. ضمن آن که چلسی با توماس توخل در همین ابتدای فصل به یک جام دست یافت و با پیروزی بر ویارئال سوپر فوتبال جام اروپا را از آن خود کرد.

لیورپول در بازی اول خود در خارج از خانه مقابل نوریچ سه بر صفر به پیروزی رسید و سپس در آنفیلد ۲ بر صفر برنلی را از پیش رو برداشت. چلسی نیز در در بازی اول خود موفق شد کریستال پالاس را ۳ بر صفر شکست دهد و در هفته دوم آرسنال را ۲ بر صفر شکست داد.به این ترتیب این ۲ تیم از جمله تیم‌های ۶ امتیازی جدول رده بندی هستند که چلسی در جایگاه دوم و لیورپول در جایگاه سوم قرار دارد.

سوابق رویارویی ۲ تیم

  • لیورپول از ۱۳ بازی اخیر خود در لیگ برتر برابر چلسی فقط در ۲ بازی شکست خورده، در ۶ بازی پیروز شده و ۵ تساوی داشته است.
  • چلسی در هفت بازی خارج از خانه برابر لیورپول به پیروزی رسیده است که از این نظر پس از منچستریونایتد (با ۱۲ پیروزی) بیشترین پیروزی خارج از خانه را برابر لیورپول دارد.
  • هر ۲ تیم فصل جدید را با دو پیروزی، ۲ کلین شیت و ۵ گل زده آغاز کرده اند. لیورپول پیش از این توانسته است در ۲ دوره، فصل جدید را با ۳ برد و بدون دریافت گل شروع کند که این اتفاق در فصل‌های ۲۰۱۴-۲۰۱۳ و ۲۰۱۹-۲۰۱۸ رخ داد. چلسی هم ۳ بار توانسته است چنین کاری بکند.
  • لیورپول با ۴۶ شوت بیشترین شوت را در فصل جدید زده است.

بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار