کد خبر: ۱۷۷۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۴
مکان‌های ممنوعه‌ای در جهان وجود دارند که اجازه بازدید از آن‌ها را ندارید.

به گزارش گروه وب‌گردی خبرگزاری صدا و سیما، مکان‌های ممنوعه دنیا که اجازه بازدید از آن‌ها را ندارید، بشناسید.

 
منطقه سرخ در فرانسه
 
 
مکان‌های ممنوعه بدون اجازه بازدید
 
 
همه مناظر در فرانسه، تنها تپه‌های سبز و پر از روستا‌های زیبا را شامل نمی‌شوند. یک منطقه متروکه در این کشور وجود دارد که نزدیک به یک قرن بوده حضور در آن ممنوع شده است.
 
در منطقه‌ای نزدیک وردن در کشور فرانسه، یک جنگل بکر قرار دارد که به منطقه Rouge معروف است و به‌نام منطقه سرخ نیز شناخته می‌شود. هیچ‌کس در آن‌جا زندگی نمی‌کند، هیچ‌چیز در آن‌جا ساخته نشده و ورود به آن ممنوع است.
 
قبل از جنگ جهانی اول، وردن عمدتا زمین کشاورزی بود. پس از شلیک میلیون‌ها گلوله توپ به این منطقه در طول جنگ جهانی، وضعیت این منطقه به سرعت تغییر کرد. زمین‌ها تکه تکه شدند، درختان تخریب و شهر‌ها بر اثر مواد منفجره ویران شدند.
 
جنگ در سال ۱۹۱۸ به پایان رسید و دولت فرانسه هزینه‌ای را برای احیای زمین‌های این ناحیه در نظر گرفت، اما در نهایت تصمیم گرفته شد که روستاییان را به منطقه دیگری جابجا کنند. همه پوکه‌ها و مهمات جنگی در این منطقه باقی مانده‌اند و به همین دلیل، به‌نام منطقه سرخ شناخته می‌شود.
 
 
فورت ناکس در آمریکا
 
 
مکان‌های ممنوعه بدون اجازه بازدید
 
 
یکی از راز آلودترین مکان‌های دنیا در ۴۸ کیلومتری جنوب غربی لویویل واقع شده است. تعداد کمی از مردم توانسته‌اند به انبار شمش آمریکا که به فورت ناکس معروف است، وارد شوند و به همین دلیل، بسیاری از سؤالات درباره این مکان، بدون پاسخ باقی مانده‌اند.
 
ساخت فورت ناکس، سال ۱۹۳۶ به پایان رسید. در آن زمان، طلا به‌وسیله قطار‌هایی که از سوی افراد مسلح تحت حفاظت بود، حمل و سپس بر روی کامیون‌های ارتش تحت محافظت تیپ سواره نظام آمریکا حمل می‌شد.
 
دولت آمریکا اعلام کرد که در انبار شمش این کشور، نزدیک به ۴ هزار و ۵۰۰ تن طلا با ارزش بیش از ۱۷۵ میلیارد دلار وجود دارد. این تأسیسات، دارای یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های امنیتی دنیا و ورود به آن بسیار سخت است.
 
 
جزیره سنتینل شمالی
 
 
مکان‌های ممنوعه بدون اجازه بازدید
 
 
هر چقدر باور این موضوع سخت باشد، باید بدانید هنوز گروه‌های بومی در جهان وجود دارند که هیچ تماسی با دنیای بیرون و تمدن مدرن نداشته‌اند. بومیان در جزیره سنتینل شمالی، یکی از چند قبیله دور از تمدن در جهان هستند. سال ۱۹۹۱، یک گروه از هندی‌ها به سمت این جزیره حرکت کردند و مشخص شد که بومیان این جزیره با خارجی‌ها رابطه خوبی ندارند.
 
تخمین زده می‌شود که حدود ۱۵۰ تن در این جزیره زندگی می‌کنند و زبان آنها برای هیچ فرد خارجی، شناخته‌شده نیست. اطلاعات کمی درباره این قبیله وجود دارند که آن‌ها را برای گردشگران، پر رمز و راز نگه می‌دارد.
 
سال ۲۰۱۸، یک مبلغ آمریکایی سعی کرد با مردم سنتینل ارتباط برقرار کند، اما بسیار زود با تیر و کمان کشته شد. روشن است که اهالی سنتینل، تمایلی به برقراری ارتباط با دنیای بیرون ندارند.
 
 
خزانه جهانی بذر سوالبارد
 
 
مکان‌های ممنوعه بدون اجازه بازدید
 
 
خزانه جهانی بذر سوالبارد، بین نروژ و قطب شمال و در اعماق کوه‌ها در جزیره‌ای دورافتاده در سوالبارد قرار گرفته است. این مکان، بزرگ‌ترین خزانه ذخیره‌سازی بذر در جهان است و محل نگهداری جعبه‌های بذر، جهت نگهداری طولانی‌مدت در مکان‌های سنگی، سرد و خشک است. این مکان، ده‌ها هزار نوع محصولات غذایی ضروری و بیش از ۴ هزار گونه گیاهی را در خود جای داد.
 
این مکان، جهت بقای گونه‌های مختلف گیاهی در برابر اثر بلایای طبیعی و غیر طبیعی، ساخته شده و هدف آن، ذخیره بذر‌های زراعی جهان است. بازدید از این منطقه برای همه ممکن نیست.
 
 
جزیره سورت در ایسلند
 
 
مکان‌های ممنوعه بدون اجازه بازدید
 
 
سورتسی، جزیره‌ای آتشفشانی در سواحل جنوبی ایسلند و یکی از جدیدترین جزایر جهان است و به‌نام آتش نورس، نام‌گذاری شد. این جزیره، سال ۱۹۶۳ پس از فوران آتشین، از اقیانوس اطلس بیرون آمد و فوران‌هایی از خاکستر به طول تقریبا ۹ هزار متر از این مکان به هوا رفت.
 
این مکان، سال ۱۹۶۵ به‌عنوان ذخیره‌گاه طبیعی اعلام شد و سال ۲۰۰۸، یونسکو آن را به‌عنوان میراث جهانی اعلام کرد. بازدید از جزیره سورت، برای عموم محدود شده و تنها برای تعداد انگشت‌شمار از دانشمندان که در این جزیره تحقیق می‌کنند، در دسترس است.
 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار