کد خبر: ۱۷۸۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم:
ایسنا/قم قم هنوز به قله پیک پنجم نرسیده است/گسترش دامنه موج کرونا با عادی انگاری

به گزارش ایسنا دکتر سیامک محبی گفت: بر خلاف اخبار منتشر شده همچنان به قله پیک پنج نرسیده‌ایم و متاسفانه با عادی انگاری شاهد روند سینوسی این موج در استان قم هستیم.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر سیامک محبی صبح چهارشنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا که با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استانی در سالن کرامت برگزار شد گفت: بر خلاف اخبار منتشر شده همچنان به قله پیک پنج نرسیده‌ایم و متأسفانه شاهد روند سینوسی این موج در استان قم هستیم.

وی افزود خوشبختانه از لحاظ رنکینگ بیماری قم ۲ پله پایین‌تر آمده است و رتبه ۱۷ کشور را دارد و اگر در هفته آینده این روند ادامه داشته باشد می‌تواند وضعیت بهتر شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به نقشه کرونایی کشور تصریح کرد: دامنه موج پنج در حال انتقال به غرب و شمال غرب کشور است و در قم با توجه به وضعیت سینوسی که دارد دامنه این موج طولانی شده است.

محبی با اشاره به شلوغی مراکز تشخیص سرپایی کرونا استان در روزهای اخیر گفت: با توجه به اینکه در برخی اوقات مراکز به دلیل ازدحام زیاد توان پاسخگویی نداشتند سامانه نوبت دهی اینترنتی و تلفنی برای مراجعین راه اندازی شد و صرفاً مادران باردار، افراد مسن و افرادی که برای بازگشت به کار نیاز به تست دارند می‌توانند بدون نوبت قبلی به این مراکز مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: نوبت دهی اینترنتی مراجعه به مراکز تشخیص کرونا را کاهش داده است اما در بیمارستانها و مراکز خصوصی افزایش مراجعه را داشته‌ایم.

رئیس مرکز بهداشت قم گفت: هفته گذشته حدود ۱۹ هزار تست در قم انجام شد که بیش از ۴ هزار ۷۰۰ مورد تست مثبت اعلام شد.

محبی همچنین افزود: طبق نمودارها موج پنجم همچنان ادامه دارد و امیدوار هستیم با همکاری مردم در هفته‌های آتی این موج را پشت سر بگذاریم.

به گفته وی تاکنون 327 هزار و 274 نفر در استان قم دوز اول و 92 هزار و 108 نفر نیز دوز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند که در مجموع 417 هزار و 792 دوز واکسن در قم به واجدین شرایط تزریق شده است.

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار