کد خبر: ۱۷۸۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۴
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

استعفای ناگهانی آملی لاریجانی
با کناره گیری آملی لاریجانی از شورای نگهبان، مقام معظم رهبری در حکمی حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی را به عضویت شورای نگهبان منصوب کردند.

نتایج امیدوارکننده از تاثیر مثبت واکسیناسیون کرونا در ایران
نتایج میانی یک مطالعه اپیدمیولوژیک روی حدود ۴۱ هزار نفر واکسینه شده ایران نشان میدهد اثربخشی واکسن‌های استفاده شده در پیشگیری از بستری ۸۸.۶ درصد بوده است.

مدارس از آبان ماه به تدریج باز می‌شوند
علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره بازگشایی مدارس افزود: شروع فعالیت آموزشی دانش آموزان از اول مهر به احتمال زیاد به صورت غیر حضوری خواهد بود. وی ادامه داد: بازگشایی مدارس از آبان ماه با اطمینان از سلامت دانش آموزان آغاز می شود و به تدریج گسترش می‌یابد و حضور دانش آموزان و آموزش به روش‌های متنوع حضوری و غیرحضوری (ترکیبی) انجام می‌شود.

اعضای طالبان به اختلاف خوردند
در نتیجه تیراندازی‌های شبانه طالبان در کابل، ۱۷ تن جان باخته و ۴۱ نفر زخمی شدند. این در حالی است که برخی گزارش‌ها از اختلافات میان طالبان خبر می‌دهند. برخی اخبار غیررسمی از درگیری‌های شبکه حقانی و نیروهای ملابرادر در کابل خبر می‌داند؛ طبق اخبار تایید نشده کشمکش میان طالبان بر سر سهم‌گیری از قدرت آغاز شده است.

بررسی «طرح صیانت» با حضور نمایندگان دولت رئیسی
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: هفته جاری، برای بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران، عملا کمیسیون مشترک شکل خود را پیدا کرده و فعالیتش را آغاز می کند. مجید نصیرایی افزود: در کمیسیون مشترک، اعضا درباره مفاد این پیش نویسی که آماده شده، نظر خواهند داد و گفتگو خواهند کرد. کارشناسان دولت جدید هم حضور خواهند داشت.

رئیسی: واکسن داخلی نسبت به خارجی ها کمترین عوارض را دارد
حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور با ابراز خرسندی از پایین بودن عوارض واکسن های استفاده شده اعم از وارداتی و تولید داخل، بر لزوم اطلاع‌رسانی درست و دقیق در این درخصوص تاکید کرد و گفت: اینکه واکسن داخلی در مقایسه با انواع وارداتی آن کمترین عوارض را دارد، می‌تواند برای مردم در مقابله با تبلیغات بدخواهان که تولید و توانایی متخصصان داخلی را زیر سوال می‌برند، اطمینان خاطر و آرامش به همراه داشته باشد.

آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام وزارت بهداشت، در ۲۴ ساعت منتهی به ۱۳ شهریور و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۰ هزار و ۴۰۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و متاسفانه ۵۱۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند

تکذیب تولید واکسن در ایران برای روس ها
به دنبال انتشار اظهاراتی مبنی بر تولید ماهانه دو میلیون دوز واکسن اسپوتنیک در کشور و انتقال آن به روسیه، سخنگوی سازمان غذا و دارو ضمن تکذیب این ادعا، گفت: خروج و ورود هر نوع واکسن مستلزم مجوز سازمان غذا و دارو خواهد بود که چنین چیزی تاکنون در مورد واکسن های کرونا از جمله واکسن اسپوتنیک وی صادر نشده است.

دستور انتشار اسناد محرمانه حملات ۱۱ سپتامبر صادر شد
جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا دستور بازبینی اسناد مرتبط با تحقیقات پلیس فدرال، اف بی ای٬ درباره حملات یازدهم سپتامبر سال ۲۰۰۱ را جهت انتشار عمومی صادر کرد. براساس این دستور٬ مریک گارلند٬‌ وزیر دادگستری موظف خواهد بود طی شش ماه آینده اسنادی که از طبقه بندی خارج می‌شوند را منتشر کند. رویترز می‌گوید خانواده قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر روز پنجشنبه از یک نهاد ناظر با دولت آمریکا خواسته بودند تا در خصوص این شبهه این که اف بی ای احتمالا برخی از اسناد مرتبط با عربستان را از بین برده، تحقیق کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار