کد خبر: ۱۷۹۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۳:۵۱
بنابر گزارش رسانه‌های غربی، ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس که در بحرین مسقر است، قرار است یگان پهپادی و سیستم‌های بی‌سرنشین جدیدی را در منطقه مستقر و عملیاتی کند.

به گزارش برنا، «برد کوپر» فرمانده این ناوگان گفته؛ ما می‌خواهیم بر روی آب و زیر دریا سیستم‌های بیشتری قرار دهیم تا بر آنچه که اینجا اتفاق می‌افتد نظارت گسترده‌تری داشته باشیم!

بررسی‌های «نورنیوز» نشان می‌دهد که بر اساس راهبرد جدید امنیت ملی آمریکا مبنی بر تمرکز بر شرق آسیا و دریای چین، این اقدامات در راستای راه‌اندازی یگان دریایی مشترک کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و رژیم صهیونیستی در جهت انجام ماموریت‌های نیابتی است.

ایالات متحده از ابتدای سال‌جاری میلادی با هدف تغییر موازنه نظامی-امنیتی در غرب آسیا با اضافه کردن رژیم صهیونیستی به حوزه «سنتکام»، دست این رژیم را برای طراحی و اجرای اقدامات شرورانه در منطقه باز گذاشت.   

این راهبرد جدید مبتنی بر دکترین امنیت ملی جدید آمریکا، با ایجاد تنش‌های مصنوعی در منطقه آغاز شد و حدود دو ماه قبل رژیم صهیونیستی با بهانه‌جویی غیر مستند در خصوص حمله ایران به کشتی تجاری اسرائیلی در دریای عمان این سناریوی جدید را کلید زد. 

هم‌زمان با این رخداد، اخباری در خصوص سرگردان شدن تعدادی از شناورهای تجاری در منطقه به دلیل از دسترس خارج شدن سامانه ناوبری آنها از سوی رسانه‌های غربی و صهیونیستی با هدف تقویت موج روانی رفتارهای ناامن‌ساز ایران در منطقه منتشر شد که هیچ‌یک ریشه واقعی نداشت.

انتشار خبر استقرار پایگاه اطلاعاتی و سایبری رژیم صهیونیستی در امارات از سوی منابع امنیتی ایران، ضمن فاش نمودن برنامه‌های پیچیده‌ای که در چارچوب سناریوی مشترک سنتکام-تل‌آویو با هدف پاپوش دوختن برای ایران آغاز شده است، از جنگ روانی آمریکا برای ناامن‌نمایی منطقه پرده برداشت. 

ده روز پس از انجام این اقدامات از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی، کشتی «گلدن برلیانت» که ایران متهم به ربایش آن شده بود برای تخلیه و بارگیری در بندرعباس پهلو گرفت و دروغ بزرگ صهیونیست‌ها را با قطعیت اثبات کرد.

چنانچه از شواهد بر می‌آید؛ «برقراری روابط برخی کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی»، «قرار گرفتن اسرائیل در حوزه سنتکام»، «استقرار پایگاه اطلاعاتی و سایبری موساد در امارات» و اعلام خبر «استقرار یگان‌های پهپادی»، قطعات پازل جدیدی هستند که برای اعطای نقش نیابتی به کشورهای خلیج فارس و رژیم صهیونیستی در منطقه صورت پذیرفته است.

برچسب ها: پشت پرده ، آمریکا ، سناریو
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار