کد خبر: ۱۷۹۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۳:۵۱
طالبان با صدور بیانیه‌ای با اشاره به قرار داشتن اسامی مقامات این گروه در لیست سیاه آمریکا اعلام کرد: این اقدام نقض آشکار توافق دوحه و همچنین دخالت آمریکا در امور داخلی افغانستان است.

به گزارش برنا، از "الجزیره"، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای گفت: اظهارات مقامات پنتاگون مبنی بر اینکه برخی از اعضای دولت موقت، از جمله سراج الدین حقانی، وزیر کشور موقت افغانستان، در لیست سیاه آمریکا هستند و هنوز هم به عنوان هدف شناسایی می‌شوند، نه به نفع آمریکا و نه به نفع افغانستان است.  
آمریکا برای بازداشت زنده یا مرده حقانی یک جایزه پنج میلیون دلاری تعیین کرده است.  
سخنگوی طالبان تاکید کرد که خانواده حقانی بخشی از امارت اسلامی هستند و نام و سازمان جداگانه‌ای ندارند و در توافق دوحه همه مقامات امارت اسلامی بدون هیچ استثنا بخشی از ارتباط با آمریکا هستند و باید از لیست سیاه سازمان ملل متحد و آمریکا حذف شوند و این خواسته همچنان معتبر است.  
در این بیانیه آمده است که طالبان تلاش آمریکا و سایر کشورها برای انتشار اظهارات تحریک آمیز و دخالت در امور داخلی افغانستان را به شدت محکوم می‌کند.  
این مقام طالبان افزود: چنین اظهاراتی از سوی مقامات آمریکایی تکرار تجارب ناموفق گذشته است که برای آمریکا ضرر دارد. می‌خواهیم که این سیاست‌های نادرست بلافاصله از طریق ارتباطات دیپلماتیک معکوس شود.  

 

برچسب ها: طالبان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار