کد خبر: ۱۷۹۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
ایسنا/سمنان مدیر کل ورزش و جوانان استان سمنان از آموزش یک هزار و ۳۳۵ سرباز وظیفه در غالب طرح جامع مهارت آموزی کارکنان وظیفه(سرباز مهارت) در استان سمنان خبر داد.

سید محمد تقی علوی در گفت و گو با ایسنا گفت: طرح جامع مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح بر اساس تفاهم نامه‌ای مشترک بین وزارت ورزش و جوانان و ستاد کل نیروهای مسلح با بهره‌گیری از توان تخصصی جهاددانشگاهی در استان سمنان اجرا می شود.

وی افزود: در این طرح به منظور استفاده از ظرفیت علمی، فرهنگی، فناوری، آموزشی و کارآفرینی، دوره‌های مهارت‌آموزی اشتغال و مهارت‌های زندگی جمعاً به مدت ۸۰ ساعت بصورت غیر حضوری  توسط وزارت ورزش و جوانان و با برنامه ریزی جهاددانشگاهی برگزار می شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان اضافه کرد: با همکاری مرکز آموزش پدافند هوایی سمنان و برنامه ریزی های انجام شده توسط جهاددانشگاهی استان سمنان، به عنوان مجری دوره های آموزشی طرح، تا کنون پنج دوره آموزشی برای  سربازان وظیفه در سمنان برگزار شده است.

علوی اضافه کرد: دوره‌های مذکور در استان  سمنان در هر ماه با سهمیه ۲۶۷ نفر برای نیروهای وظیفه آجا اجرا می شود، که تاکنون ۵ دوره آموزشی برای یک هزار و ۳۳۵ سرباز وظیفه در غالب (در هر مرحله دو دوره ) در سمنان برگزار شده است.

وی تصریح کرد: این دوره را به میزان ۸۰ ساعت مشتمل بر دو بخش شامل «آشنایی با مهارت‌های زندگی به میزان ۳۲ ساعت و آشنایی با مهارت‌های عمومی اشتغال و کارآفرینی به میزان ۴۸ ساعت» برنامه ریزی شده است، همچنین ۲ عنوان کتاب آموزشی با عناونین کارآفرینی و مهارتهای کسب و کار و مهارتهای زندگی که به همت جهاد دانشگاهی تهیه و به چاپ رسیده است، در بازه زمانی در اختیار سربازان قرار گرفته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان افزود: سربازان پس از مطالعه کتب در یک کلاس آموزشی به مدت ۸ ساعت آموزش بصورت حضوری جهت مشاوره و رفع اشکال شرکت می نمایند و بلافاصله پس از برگزاری آموزش حضوری و با هماهنگی مرکز رزم مقدماتی آزمون پایانی برگزار می شود.

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار