کد خبر: ۱۷۹۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۳:۵۵
نماینده مردم سراوان در مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:
فاضلی گفت: بحران آب در سیستان و بلوچستان زمانی برطرف خواهد شد که با مدیریت جهادی لوله آب به درب منازل مردم برسد.

برای حل مشکل بی‌آبی به وزیر سابق نیرو راهکار ارائه دادم/ مشکل بی‌آبی سیستان و بلوچستان با مدیریت جهادی برطرف می‌شودملک فاضلی نماینده سراوان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به موضوع بحران آب در استان سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: چاره‌اندیشی در ارتباط با موضوع آب در این استان می‌بایست از ۳۰ سال گذشته مورد توجه قرار می‌گرفت که براساس آن کار کارشناسی انجام شده و منابع آبی‌مان را شناسایی می‌کردیم که متأسفانه این اقدام صورت نگرفت.

وی ادامه داد: در گذشته موضوع آب سیستان و بلوچستان را به وزیر نیرو اطلاع داده بودم  که اگر به این مسأله در استان سیستان و بلوچستان توجهی نشود ما تا چند سال آینده با بی‌آبی مطلق مواجه خواهیم شد.

وی افزود: ما سفره‌های آبی داشتیم که متعلق به ما نبود بلکه مربوط به قنواتی بوده که آب تراوش می‌کرده و جاری بودند؛ ما نیازمند آب آشامیدنی سالم بودیم که آمدیم چاهی را کندیم و سفره آب را پایین برده و قنوات را خشک کردیم و بعد هم در خود قنوات شروع به چاه زدن کردیم و در نتیجه دیگر آبی نداریم که برداشت کنیم.

نماینده مردم سراوان، سیب و سوران در ارتباط با راهکار حل مشکل بی‌آبی در سه حوزه انتخابیه خود بیان کرد: در سراوان در «منطقه روتک» سفره آب زیرزمینی عظیمی وجود دارد که نیاز آبی شهرستان را می‌توان از این طریق رفع کرد.

فاضلی خاطرنشان کرد: در دو منطقه دیگر نیز سدی داریم که از سال ۹۳ آبگیری شده و هیچ‌گونه لوله‌گذاری برای انتقال آب آشامیدنی به پایین‌دست کشیده نشده است. اگر هدف از ساخت سد آبرسانی است چرا سدی را ساخته و بدون لوله‌گذاری آن را افتتاح کرده و آن را تبدیل به تشتک تبخیر می‌کنیم.

وی در پایان گفت: پروژ‌ه‌های سدسازی زمانی تکمیل می‌شود که با مدیریت جهادی لوله آب به درب منازل مردم برسد.

انتهای پیام/ ۳۵۱

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار