کد خبر: ۱۷۹۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۲
در واکنش به رزمایش بزرگ نظامی روسیه و بلاروس؛
رئیس ستاد مشترک ارتش اوکراین از برگزاری رزمایش مشترک نظامی این کشور با ایالات متحده در هفته آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، چندین روز پس از برگزاری رزمایش نظامی بزرگ بلاروس و روسیه، رئیس ستاد مشترک ارتش اوکراین روز پنج شنبه اعلام کرد که این کشور و ایالات متحده هفته آینده در غرب اوکراین رزمایشهای مشترک نظامی خود را آغاز خواهند کرد.

اوکراین اعلام کرد که رزمایشهای نظامی موسوم به «رپید تریدنت -۲۰۲۱» شامل ۶،۰۰۰ نیروی نظامی از ۱۵ کشور جهان- اوکراین، ایالات متحده و سایر کشورهای عضو ناتو می شود- و تا روز یکم اکتبر به طول خواهد انجامید.

اوکراین در بیانیه ای اعلام کرد که «هدف اصلی تمهید و آماده سازی برای اقدامهای مشترک به عنوان بخشی از نیروی چندملیتی در جریان عملیاتهای این ائتلاف است».

دولت اوکراین رزمایشهای نظامی با شرکای غربی را به عنوان گامی مهم در مسیر پیوستن به ناتو می داند، و باور دارد که عضویت در این ائتلاف توان مقاومت و ایستادگی این کشور در برابر تهاجم ادعایی از جانب روسیه را تقویت می کند.

گفتنی است، روابط کی‌یف با مسکو از سال ۲۰۱۴ پس از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه و حمایت کرملین از جدایی طلبان طرفدار روسیه در منطقه دونباس اوکراین رو به تیرگی نهاد. شایان ذکر است که جنگ هفت ساله با جدایی طلبان بیش از سیزده هزار کشته برجای گذاشت.

روابط اوکراین و بلاروس نیز با ادعای کی‌یف مبنی بر عدم برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه در بلاروس و محکوم کردن خشونتها علیه معترضان به نتایج این انتخابات رو به وخامت گذاشت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار