کد خبر: ۱۸۰۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۶
ستاد اجرایی فرمان امام «ره» استان ایلام/ از محرومیت‌زدایی و کرونا تا اربعین
ایسنا/ایلام مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام «ره» استان ایلام از پرداخت ۲۲۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال خرد خانگی در استان خبر داد.

دکتر «محمد زارع» با حضور در ایسنا، اظهار کرد:تاکنون در حوزه اشتغال‌زایی حدود ۲۲۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال خرد خانگی پرداخت شده که این پرداختی‌ها  این تسهیلات بیشتر در روستاها و مناطق محروم و حاشیه شهرها بوده است.
وی گفت: نحوه پرداخت تسهیلات به این شکل است که از طرف ستاد اجرایی فرمان امام«ره» کارشناسانی برای محل فرستاده می‌شوند و در این بازدیدها افراد واجد شرایط شناسایی و این خدمت برای آنان انجام می‌شود.
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام «ره» استان ایلام تصریح کرد: در حوزه بنگاه‌های اقتصادی بزرگ سیاست بنیاد برکت به این شکل است که تسهیلات به بنگاه‌های نیمه فعال و غیرفعال یا ورشکسته داده شود و همچنین در استان نیز تعدادی بنگاه وجود داشته و تسهیلات به آنها تعلق گرفته است.
زارع با بیان اینکه حجم سرمایه‌گذاری ستاد در استان در مجموع ۵۵۰ میلیارد تومان در حوزه محرومیت‌زدایی بوده است، تصریح  کرد:  ساخت ۳۵ مدرسه به صورت مشارکتی با کمک نوسازی و تجهیز مدارس استان و ساخت  ۱۵ مسجد مرکز فرهنگی و خانه عالم از جمله  کارهای ستاد اجرایی فرمان امام در استان بوده است.
وی ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا نیز تا الان نزدیک به ۱۵۰ هزار بسته معیشتی و همچنین ۱۰۰ هزار بسته بهداشتی در بین جوامع هدف توزیع شده است.
 مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام «ره» استان ایلام کمک به تجهیز بیمارستان‌ها با شیوع کرونا را از دیگر خدمات ستاد عنوان و تصریح کرد: تامین هزینه  ۵۰ درصد هزینه تجهیزات دستگاه آنژیوگرافی  بیمارستان امام ایلام، 
تامین هزینه مخزن ۲۵ هزار لیتری اکسیژن بیمارستان امام، خرید حدود ۳۰ کپسول ۵۰ لیتری اکسیژن و همچنین ۸ دستگاه بای پپ و مشارکت در  افتتاح مخزن ۳۰ تنی اکسیژن مایع بیمارستان امام  جمله این اقدامات بوده است.
زارع از توزیع  ۴ هزار و ۷۰۰ بسته آموزشی در قالب مشق احسان بین دانش‌آموزان نیازمند و همچنین توزیع ۲۵۰ بسته معیشتی تا آخر هفته خبر داد. 

وی با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام در حوزه اربعین و انتقال آب برای شهر مهران نیز همکاری‌هایی داشته است، گفت:  برای مثال بخش اعظم هزینه انتقال آب و مرکز جامع خدمات درمانی مهران را تامین اعتبار کرده است.


مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام«ره» در استان ایلام  مشارکت در ساخت سرویس بهداشتی در پل زائر مهران،  تامین موکب برای بازگشت زائران و تامین روزانه ۵ هزار غذا و ساخت یک درمانگاه موقت در مرز مهران برای زمان اربعین را از فعالیت‌های ستاد در ایام اربعین برشمرد.


زارع با بیان اینکه با مشارکت ستاد در شهرستان ملکشاهی یک کلینیک راه‌اندازی شد که تجهیزات آن هم توسط بنیاد مستضعفان تامین می‌شود، تصریح کرد: بحث انتقال و پمپاژ آب سیروان و تقبل ۷ میلیارد تومان از هزینه این پروژه از دیگر کارهای ستاد اجرایی فرمان امام بوده که متاسفانه به دلیل افزایش هزینه ها در سال های اخیر این پروژه به بهره برداری نرسیده است.
وی از تقبل ساخت ۱۷۵ مسکن در قالب مسکن ملی برای اقشار آسیب پذیری که مسکن ندارند توسط ستاد خبر داد و گفت: مشارکت در ساخت ۱۲۰ واحد با همکاری بهزیستی برای خانوارهایی که بالای دو یا سه معلول دارند و تامین ویلچر برای معلولان  از دیگر فعالیت‌های ستاد بوده است

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام «ره» از کمک و توجه ستاد به زوج‌های نابارور خبر داد و گفت: ۵۰۰ زوج نابارور پوشش داده شده اند و سه تا پنج میلیون تومان کمک هزینه به آنها داده شده است و  همچنین ۱۰۰ زوج نابارور دیگر از  بنیاد  ۱۵ خرداد تسهیلات دریافت می‌کنند.


زارع کمک به  تامین ۴۰ درصد هزینه بیمه منازل روستایی در قالب بیمه حوادث، تامین ۴۰۰ پک لوازم خانگی در مناطق سیل زده  سال گذشته در سیروان و ماژین، تامین ۱۳ قلم جهیزیه کالای ایرانی برای ۱۰۰ زوج نیازمند را از دیگر خدمات انجام گرفته اعلام کرد و گفت: بنیاد برکت و بنیاد احسان زیر مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام هستند که کارهای اشتغال و زیربنایی با بنیاد برکت و خدمات رسانی با بنیاد احسان است و امیدواریم با هم‌افزایی دیگر نهادها شاهد انجام کارهای بزرگ در حوزه ماموریت‌های محوله باشیم.

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار