کد خبر: ۱۸۱۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:
بجنورد- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تاکید بر اینکه ایفا نقش هنرمندان برای برون رفت از مشکلات ضروری است، گفت: آثار هنری نقشی اساسی در ایجاد تحول و حرکت به سوی حل مشکلات دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری ظهر شنبه در دیدار با هنرمندان و شاعران خراسان شمالی که در دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: محافلی از این دست حال و هوای افراد را تغییر می‌دهد لذا برای هر فردی نیاز است که با هنر و شعر انس بگیرد.

امام جمعه بجنورد با تاکید بر لزوم ایجاد بستر رشد هنرمندان، گفت: مجموعه حوزه هنری باید به‌گونه‌ای عمل کند که استعدادها شناسایی و در مسیر درست قرار بگیرند و در این راستا برپایی محافل ادبی و شب‌های شعر و نقد و بررسی آثار زمینه‌ساز پخته شدن اشعار خواهد شد.

وی ضمن تأکید بر برپایی محافل ادبی، افزود: این اتفاق بستری خواهد شد تا نسل جدیدی از شاعران دردمند به منصه ظهور برسند.

حجت الاسلام نوری در ادامه به دردهای موجود در جامعه اشاره کرد و خواستار تبیین آن به گونه‌های مختلف به‌ویژه از طریق زبان هنر شد و تصریح کرد: بیان دردهای جامعه به شیوه هنرمندانه بسیار اثرگذارتر است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی همچنین به هنرنمایی دعبل خزایی و اثرگذاری سروده‌های او اشاره کرد و بیان داشت: احیا و ماندگاری بسیاری از مباحث از بستر زبان هنر امکان‌پذیر خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قرار داشتن در هفته دفاع مقدس، قصه جنگ تحمیلی را پر از حقایقی ناگفته دانست و افزود: تمام جبهه استکبار پای کار آمد تا انقلاب اسلامی را سرنگون کند؛ اما نتوانست و در مقابل ما موفق شدیم، به‌گونه‌ای که فرهنگ معنویت، جهادی و انقلابی بودن جریان پیدا کرد و ما هنوز از ذخیره معنوی شهادت، جنگ و جهاد استفاده می‌کنیم.

حجت الاسلام نوری تأکید کرد: ازاین‌روی مسائلی در جنگ داریم که باید به تصویر کشیده شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه جامعه هنرمند دردهایی دارند و باید به آن‌ها توجه و رسیدگی شود، خاطرنشان کرد: البته نقش هنرمندان و پای کار بودن آن‌ها برای برون‌رفت از مسائل و مشکلات و ایجاد تحول، حرکت و پویایی در عرصه هنر امری ضروری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در انتها ضمن پاسخ به دغدغه برخی هنرمندان در خصوص شکل‌گیری جلساتی مشترک، بر انتخاب رابط مجموعه حوزه هنری خراسان شمالی با دفتر امام‌جمعه تاکید کرد.

مسئولان سراغ هنرمندان را نمی‌گیرند

علیرضا فیروزه، از پیشکسوتان عرصه تئاتر خراسان شمالی نیز در این دیدار ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس به بیان دغدغه‌های هنرمندان پرداخت و خواستار تشکیل ستادی برای اهالی هنر ذیل ستاد نماز جمعه و برگزاری جلسات ماهانه با هنرمندان شد.

وی بیان داشت: دشمن برای تهاجم فرهنگی هزینه می‌کند؛ اما مسئولان هیچ‌وقت حاضر نشدند برای هنرمندان هزینه کنند و از زمان شیوع کرونا تاکنون مسئولان سراغی از هنرمندان نگرفتند و حمایتی از آن‌ها نشد.

گفتنی است در این دیدار که با حضور جمعی از هنرمندان تئاتر، موسیقی، فیلم‌نامه‌نویسی، نویسندگان ادبیات پایداری، شعر و هنرهای تجسمی برگزار شد، مرتضی داوری، اباصلت رضوانی، میثم آذری، فائزه رمضانی و علی داوری سروده‌هایشان را قرائت کردند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار