کد خبر: ۱۸۱۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۷
رئیس سازمان لیگ فدراسیون کاراته در خصوص برگزاری مسابقات سوپر لیگ توضیحاتی را بیان کرد.

سعید خرمی، رئیس سازمان لیگ فدراسیون کاراته در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته آقایان اظهار کرد: مسابقات کاراته به دلیل همه گیری ویروس کرونا در کشورمان حدود یک سال و نیم به تعویق افتادند و ما نتوانستیم دور آخر مسابقات سوپر لیگ کاراته را برگزار کنیم. خیلی از کشور‌های آسیایی نیز مسابقاتشان  را به همین دلیل لغو کردند.

او ادامه داد: بعد از مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو مقرر شد رقابت های انتخابی تیم ملی کاراته برای مسابقات جهانی امارات برگزار شود. مسابقات انتخابی در استان‌های کشور برگزار شد و نفرات برتر برای مسابقات انتخابی تیم ملی در تهران حضور یافتند. کاراته کاها در استان‌های خود تست کرونا می‌دهند و در تهران نیز مجددا از آن‌ها تست می‌گیریم تا مطمئن شویم که کاراته کا‌ها در سلامتی به سر می‌برند و مسابقات را انجام می دهیم. داوران مسابقات انتخابی نیز باید تست کرونا بدهند و سه روز در هتل محل اقامتشان در قرنطینه باشند. ما مسابقات انتخابی تیم ملی را با رعایت تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار و از حضور تماشاگران و نفرات اضافه همراه کاراته کا‌ها جلوگیری کردیم. داوران و همگی کاراته کا‌ها خوشبختانه هر۲ دوز واکسن کرونا را زده اند. قزاقستان میزبان مسابقات کاراته قهرمانی آسیا شد. سرمربی تیم ملی کاراته مسابقات انتخابی را تماشا می‌کند و نفرات برتر را به این مسابقات اعزام می‌کند.

خرمی در خصوص وضعیت مسابقات سوپر لیگ کاراته گفت: ما هفته آخر مسابقات سوپر لیگ کاراته سال ۱۳۹۹ را به دلیل فشردگی بیش از حد برگزار نکرده ایم و با سیدشهرام هروی، سرمربی تیم ملی کاراته در این خصوص صحبت کردیم. او پیشنهاد داد که ممکن است مصدومیتی برای کاراته کا‌های کشورمان رخ دهد و بهتر است مسابقات سوپرلیگ را پس از پایان مسابقات آسیایی قزاقستان در دی ماه سال جاری برگزار کنیم.

او درباره برگزاری فصل جدید سوپرلیگ کاراته افزود: ما برنامه ریزی کرده بودیم که فصل جدید مسابقات را در دی ماه برگزار کنیم، اما ما باید مجوز برگزاری این مسابقات را از ستاد کرونا اخذ کنیم. چندین بار تقاضا‌های ما برای برگزاری مسابقات رد شده اند و ان شاءالله سعی می‌کنیم در دی یا بهمن مسابقات را شروع کنیم. اگر وضعیت شیوع کرونا در کشورمان اجازه برگزاری مسابقات را ندهد، رقابت های سوپر لیگ را در اوایل سال آینده برگزار خواهیم کرد و این احتمال وجود دارد این رویداد را به صورت متمرکز برگزار کنیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار