کد خبر: ۱۸۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲
وزیر دادگستری با تاکید بر نظارت بیشتر بر سواحل جهت جلوگیری از دریاخواری،گفت: حجم دریاخواری و تعدی به حریم سواحل در جنوب کشور بیش از شمال آن بوده که با پیگیری های جدی مانع آن خواهیم شد.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از خانه ملت، مصطفی پورمحمدی با اشاره به تاکید وزارت دادگستری برای برخورد با پدیده زمین خواری،دریاخواری و تغییر کاربری اراضی،گفت: چند سالی است که نسبت به حفاظت از اراضی،منابع طبیعی و تغییر کاربری و صیانت از جنگل ها پیگیری های جدی صورت می گیرد.
 
وزیر دادگستری، با بیان اینکه متاسفانه یک دوره طولانی بی توجهی نسبت به پدیده زمین خواری و سوءاستفاده در موضوع زمین به عنوان یکی از بزرگترین مشکلات کشور وجود داشته است،افزود: علت بی توجهی‌های صورت گرفته به زمین خواری و تخلفات مشابه آن این بوده که ارزش افزوده فوق العاده زیادی در نتیحه تغییر کاربری،تصرف و تجاوز به اراضی ایجاد می شده و افراد طمع می کردند که زمین ها را تغییر کاربری بدهد.
 
وی ادامه داد:از گذشته شورای حفاظت از بیت المال در داگستری ها و با حضور مقامات اجرایی پیگیر صیانت از دریا،زمین و جنگل ها بوده اما ضعف پیگیری‌ها مشکلاتی را ایجاد کرده بود که حال در 2سال گذشته به خصوص دولت فعلی با تشدید نظارت‌ها سعی شده تعدیات به شدت کاهش یافته ولی تصرفات گذشته هنوز از بین نرفته و درخصوص بازپس گیری تصرفات گذشته هنوز موفقیت زیادی نداشته ایم.

نام:
ایمیل:
* نظر: