کد خبر: ۱۸۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲
هجوم مهاجران به كانال مانش عليرغم كنترل شديد در كاله ادامه دارد
فرانسه و بريتانيا ديروز متعهد شدند تا به بحران مهاجرت غيرقانوني و هجوم هزاران نفر به مرزكاله پايان دهند. بحران مهاجرت به اولويت اصلي اين دو كشور تبديل شده است.
روزنامه تجارت- فاطمه مهتدي؛  به گزارش خبرگزاري فرانسه ، مقامات ارشد فرانسوي ، ديويد كامرون نخست وزير انگلستان را به عدم درك جدي بودن اين مشكل متهم كردند و معتقدند جلوي ورود مهاجران به انگلستان نبايد گرفته شود مگر اينكه سياستگذاريهاي محكمتري در اين راه برداشته شود. هزاران مهاجر غيرقانوني سعي كردند از طريق تونل زير درياي مانش يا كاميونهاي درحال عبور وارد خاك انگلستان شوند تا كنون 10 مهاجر كشته شدند.
200 پناهجو در ساعات پایانی شنبه شب به تونل مانش در نزدیکی بندر کاله فرانسه هجوم بردند. آنها با غافلگیر کردن مرزبانان، ابتدا توانستند چند حصار مرزی را تخریب کنند، اما ده ها مأمور پلیس فرانسه مانع از نزدیک شدن آنها به دهانه تونل شدند. به گزارش يورونيوز، مقامات فرانسه و بریتانیا هنوز چاره ای برای این بحران نیافته و در این زمینه از اتحادیه اروپا کمک خواسته اند. در حدود سه هزار پناهجو در جایی در نزدیکی تونل مانش در خاک فرانسه به سر می برند و امیدوارند روزی از این مکان که آن را «جنگل» می نامند به بریتانیا راه پیدا کنند. وزیر کشور بریتانیا و همتای فرانسوی او از دیگر اعضای اتحادیه اروپا خواستند که برای حل بحران مهاجران در بندر کاله اقدامی اساسی انجام شود.
ترزا می، وزیر کشور بریتانیا، و برنار کازنوو همتای فرانسوی او با نوشتن یادداشتی در روزنامه ساندی تلگراف، شرایط کنونی را "بحران جهانی مهاجرت" نامیده اند. بر اساس اقدامات تازه دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا و فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه در تماسي تلفني موافقت کردند تا تدابیر امنیتی برای رصد مهاجران در خاک فرانسه و نزدیک کانال مانش افزایش می‌یابد.
از جمله این اقدامات تازه، نصب دوربین‌های مدار بسته بیشتر در اماکن عمومی، تجدید قوای پلیس فرانسه، استفاده از ماموران امنیتی لباس شخصی، و احداث نرده‌های بیشتر خواهد بود.دراوايل هفته مقامات بريتانيا متعهد به اعمال هزينه 10 ميليون يورويي براي بهبود وضعيت حصارهاي مرزي در خطوط قطار يورو تونل در خارج از كاله شد. بحران جهاني مهاجرت نيازمند پاسخ قانونگذاران اروپايي و بين المللي است. بسياري از مهاجران ساكن در كاله از طريق يونان ، ايتاليا و ديگر كشورها خود را به فرانسه رسانده اند. كه اين امر باعث شده اين بحران با تمامي كشورهاي عضو اتحاديه اروپا مرتبط شود. سازمان ملل برخورد انگلستان با مهاجران را نامناسب خوانده است . بحران مهاجران در كاله باعث شده مقامات انگليسي تعداد كاميون هايي را كه به سراسر اروپا مي روند كاهش دهند كه ضرر 250 ميليون پوندي به اقتصاد اين كشور وارد كرده است. قابل ذكر است بيشترين دليل بحران مهاجرت مشكلات اقتصادي در كشورهاي آفريقايي مي باشد. دو كشور انگلستان و فرانسه درحال حاضر ماهانه تقاضاي پناهندگي 200 مهاجر را رد مي كنند. اين بحران موضوع داغ سياسي در دو طرف تبديل شده است.
 گروه هاي راست انگلستان مخالفت خود با ورود مهاجران را در اعتراضاتي نشان دادند در مقابل گروه هاي ديگر از ورود پناهندگان استقبال كردند. پليس فرانسه اعلام كرده نزديك به 300 مهاجر تلاش كردند از طريق تونل به بريتانيا بروند و مقامات فرانسوي با ادامه اين احتمال و خروج بيش از هزار مهاجر ساكن در بندر كاله به سوي انگلستان روبروهستند. اين كشور بيش از 120 نيروي پليس را به اين شهر ارسال كرده تا از شدت گرفتن بحران جلوگيري شود. درحال حاضر نزديك به سه هزار مهاجر از آفريقا، خاورميانه و آسيا در كاله در انتظار زمان مناسب براي ورود غيرقانوني به انگلستان هستند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار