کد خبر: ۱۸۱۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۳:۵۵
شبکه الجزیره به اسنادی از شکنجه کودکان و نقض حقوق آن‌ها دست یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه الجزیره در خبری از دست یافتن به اسنادی از نقض حقوق کودکان و شکنجه آن‌ها در بحرین خبر داد.

برنامه «مسافت صفر» در این شبکه اعلام کرد که توانسته به اسناد درز کرده به بیرون از تحقیقات دادستانی بحرین در زمینه نقض حقوق کودکان دست یابد.

بر پایه این گزارش، برنامه «مسافت صفر» شبکه الجزیره می‌گوید صدای ضبط شده یک افسر امنیتی بحرین نشان می‌دهد که وی تلاش دارد تا یک کودک را برای جاسوسی از تظاهرکنندگان در برابر آزادی برادر این کودک به کار گیرد.

در ادامه این افشاگری آمده است: اسناد دادستانی نشان می‌دهد تحقیقات انجام شده از کودکان بازداشت شده بدون حضور خانواده هایشان و بدون حضور وکیل صورت گرفته است.

منابع دادستانی بحرین اعلام کرده اند حدود ۱۰ کودک در زندان «جو» حضور دارند؛ در حالی که بیش از ۱۴۰ نفر در زندان «الحوض الجاف» حضور دارند. مقامات زندان الحوض الجاف اذعان کرده اند این کودکان داخل زندان پیش از انتقال به زندان جو که مخصوص افراد بالغ است، بازداشت شده اند.

همچنین برنامه مسافت صفر الجزیره اعلام کرد توانسته است یک نوار صوتی متعلق به بازداشتی از زندان الحوض الجاف را بدست آورد که در ۱۶ سالگی به سر می‌برد.

این برنامه همچنین به نقل از داده‌های قضایی و حقوقی که به دست آورده، اعلام کرد: حدود ۶۰۰ کودک بحرینی در سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۱ مورد شکنجه قرار گرفته اند.

گفتنی است پیشتر برخی از سناتور‌های دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا در نامه‌ای به آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور از نگرانی خود درباره نقض حقوق بشر در بحرین خبر دادند.

آن‌ها در نامه خود از وزارت امور خارجه درخواست کرده اند تا با فشار بر رژیم بحرین، زمینه آزادسازی زندانیان سیاسی در این کشور را فراهم آورد.

گفته می‌شود این نامه را برنی سندرز، شرود براون، جفری مرکلی، تامی بالدوین، پاتریک لیهی، رون وایدن و مارکو روبیو امضا کرد اند.

انقلاب مردم بحرین علیه حاکمیت این کشور از تاریخ ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۱، آغاز شده است با سرکوب شدید آل خلیفه و با استمداد از مأموران دولت سعودی مواجه شد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار